۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
  • کد خبر: 238844
چین 27 میلیارد متر مکعب شیل گس کشف کرد

وزارت منابع طبیعی چین، مقدارذخایر شیل گس قابل برداشت که طی سال 2014 در این کشور کشف شده است را 27 میلیارد متر مکعب برآورد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز عربیک، حجم ذخایر گاز طبیعی قابل بهره برداری چین در سال گذشته میلادی 475 میلیارد متر مکعب و حجم ذخایر نفتی قابل برداشت این کشور حدود 187 میلیون تن افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، وزارت طبیعی چین پیشتر نیز اعلام کرده بود که حجم احتمالی ذخایر قابل برداشت شیل گس این کشور حدود 25 تریلیون متر مکعب تخمین زده می شود.

در مقابل، اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در ماه مارس  2012، حجم ذخایر قابل بهره برداری شیل گس پرجمعیت ترین کشور جهان را از لحاظ فنی حدود 36 تریلیون متر مکعب اعلام کرده بود تا به این ترتیب، چین در این زمینه از آمریکا با حجم ذخایر 24.4 تریلیون متر مکعب شیل گس پیشی گیرد.

چین با وجود بزرگترین ذخایر قابل برداشت شیل گس، سال ٢٠١٤ میلادی به دلیل پیچیدگی های زمین شناسی، کمبود آب و هزینه های بالای حفاری، اهداف تولیدی سال ٢٠٢٠ خود را با بیش از نصف کاهش به ٣٠ میلیارد مترمکعب رساند؛ این رقم ١٨ درصد از کل تقاضای کنونی چین است.

نخستین دور از مناقصه های شیل گس چین ژوئن ٢٠١١ برگزارشد و مجوز توسعه دو بلوک دارای گاز رسی به دو شرکت چینی رسید.

دومین دور از مناقصه های شیل گس این کشور نیز اکتبر سال ٢٠١٢ میلادی برگزار شد و ١٤ شرکت دولتی و دو شرکت خصوصی حق توسعه ذخایر شیل گس این کشور را در اختیار گرفتند.

 

کد خبر 238844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =