۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
  • کد خبر: 238845
تمدید 2 ساله همکاری روسنفت و شرکت حفاری «سیدریلینگ»

شرکت حفاری «سیدریل» توافقنامه همکاری با شرکت روسنفت را برای 2 سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت «نورث آتلانتیک دریلینگ» که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت حفاری فراساحلی «سیدریل» است، جمعه (28 فروردین ماه 94) اعلام کرد که توافقنامه همکاری خود با شرکت روسنفت روسیه را برای 2 سال دیگر تمدید و توافق کرده است تا در خصوص شرایط این توافقنامه گفتگو کند.

نورث آتلانتیک دریلینگ در بیانیه خود تصریح کرد: امروز، همه طرف‌های درگیر در این معامله توافق کردند تا تاریخ اتمام قرارداد را تمدید کنند. بنابراین هر طرف این اختیار را دارد که چارچوب توافقنامه و یا هر یک از قراردادهای حفاری فراساحلی را تا هر تاریخی قبل از 31 مه 2017 بدون هیچ هزینه‌ای، پایان دهد.

در همین حال، از آنجا که با افت 50 درصدی قیمت نفت خام و کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش اکتشافی تعداد دکل‌های حفاری نیز کاهش یافته است؛ دو شرکت توافق کردند تا شرایط قرارداد میان خود را مورد مذاکره مجدد قرار دهند.

بر اساس این قرارداد، شرکت نورث آتلانتیک دریلینگ حدود 150 دکل حفاری زمینی از روسنفت خریداری می‌کند. در همین حال، روسنفت نیز حدود 30 درصد از سهام نورث آتلانتیک دریلینگ را تصاحب می‌کند.

با این حساب، شرکت سیدریلینگ که هم‌اکنون 71 درصد از سهام نورث آتلانتیک دریلینگ را در اختیار دارد، همچنان سهامدار عمده این شرکت باقی می‌ماند.

تحریم‌های غرب و افت شدید قیمت نفت در ماه‌های گذشته موجب شد تا شرکت‌های نفتی، از جمله روسنفت، بسیاری از پروژه‌های اکتشافی خود را متوقف کرده و از شمار حفاری‌های خود بکاهند.

توافقنامه پیشین روسنفت و نورث آتلانتیک دریلینگ شامل شش قرارداد حفاری فراساحلی بود که روسنفت ماه گذشته 2 قرارداد را پایان داد.
کد خبر 238845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =