مصرف 2.3 میلیارد مترمکعب گاز در استان زنجان

شرکت گاز استان زنجان در سال 93، بیش از دو میلیارد و 398 میلیون مترمکعب گاز را به مشترکان خود در بخشهای مختلف مصرف تحویل داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار کرد:‌ از این مقدار گاز مصرفی،‌ 872 میلیون مترمکعب معادل 42 درصد، مربوط به بخش خانگی و تجاری استان بوده است.

سعید عسگریان،‌ ادامه داد: شرکت گاز استان زنجان بیش از 613 میلیون مترمکعب گاز، به نیروگاههای استان تحویل داده که این مقدار معادل 29 درصد، کل گاز مصرف شده در سطح استان است.

وی با اشاره به ارسال 133 میلیون مترمکعبی گاز طبیعی به جایگاههای سی ان جی استان زنجان، گفت: جایگاههای سی ان جی، هفت درصد گاز مصرف شده در سال 93 را به خود اختصاص دادند، در حالی که صنایع جزء و عمده استان، 23 درصد یعنی حدود 780 میلیون مترمکعب این حجم از گاز را مصرف کرده اند.

عسگریان، انجام عملیات گازرسانی به 46 روستای استان زنجان با بیش از 9 هزار خانوار طی سال 93 را از دیگر اقدامات مهم این شرکت دانست و یادآور شد: با گازرسانی به این روستاها، تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی این استان، به 269 روستا رسید و 9 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، تعداد روستاهای بهره‌ مند از گاز طبیعی تا پایان مهر ماه سال ٩٠، ١١٠ روستا معادل ٢٩ درصد بوده که با برنامه ریزیهای انجام شده و با هدف دستیابی به شاخص میانگین کشوری، عملیات گازرسانی به روستاهای استان، شتاب بیشتری یافت به طوری که هم اکنون تعداد روستاهای بهره‌ مند از نعمت گاز طبیعی به ٢٦٩ روستا یعنی بیش از ٥٥ درصد رسیده که بیانگر افزایش ١٤٥ درصدی است.

کد خبر 238847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =