برنامه ای برای در نظر گرفتن سهمیه ویژه زنان نداریم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، گفت: برنامه ای برای در نظر گرفتن سهمیه ویژه زنان نداریم و آموزش و توانمند سازی، بهترین کمک به آنهاست.

به گزارش شانا، رکن الدین جوادی، با بیان این که رفع محدودیت کارکنان زن در شرکتها و بهره مندی آنها از حقوق اداری مشابه آقایان یکی از مهمترین موارد است، گفت: دلیلی وجود ندارد خانمی که در شرایط یکسان با مردان کار می کند، حقوق و مزایای مشابه نسبت به همکار مرد خود نداشته نباشد. این محدودیتها در سازوکارهای اجرایی شرکتها باید به مرور حذف شود.

وی با اشاره به جلسه اخیر هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران ، گفت: بر این اساس از این به بعد خانم ها هم می توانند در صورت لزوم افراد خانواده خود را تحت تکفل بگیرند زیرا ممکن است خانمی ازدواج نکرده باشد و مادر تحت تکفل داشته باشد و یا ازدواج کرده، اما زندگی پایداری نداشته و لازم باشد فرزندانش تحت تکفل او باشند؛ دومین و مهمترین راهکار برای رفع محدودیتها، ایجاد فرصتهای آموزشی است که دستیابی به این مهم با انجام برنامه ریزی هدفمند و به صورت گان به گام و پیوسته محقق می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که با نشریه "آوای مهر" (نشریه داخلی شرکت ملی نفت ایران) گفتگو کرده است، با تاکید بر این که برای زنان سهمیه های ویژه در نظر نمی گیریم، اظهار کرد: تجربه های گذشته نشان داده افرادی که با سهمیه بندی به بخشهای مختلف ورود کرده اند زیرا اغلب شرایط احراز را نداشته اند، با دشواریهای بیشتری روبرو بوده اند. بنابراین برنامه ای برای در نظر گرفتن سهمیه ویژه برای زنان نداریم.

جوادی تاکید کرد که بهتر است به جای در نظر گرفتن سهمیه شغلی برای زنان، شرایطی را برای آموزش و توانمند سازی آنان ایجاد کنیم تا به ارتقای شغلی آنان از طریق آگاهی و دانش منجر شود.

 

 

کد خبر 238857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =