کاهش شمار دکلهای حفاری نفتی در آمریکا به پایینترین سطح از سال 2010

شرکت خدمات میدانهای نفتی بیکر هیوز آمریکا روز جمعه (28 فروردین ماه) از کاهش شمار دکلهای حفاری نفتی این کشور به پایینترین سطح در پنج سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیکر هیوز روز جمعه در تازه‌ترین گزارش خود با اشاره به کاهش روند نزولی شمار دکلهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته گذشته، اعلام کرد که شمار دکلها به پایینترین سطح از سال 2010 میلادی تاکنون رسیده است.

به گفته این شرکت، با وجود نشانه‌هایی از برقراری ثبات، شمار دکلهای حفاری هفته گذشته با 26 عدد کاهش به 734 دکل رسید. شمار دکلها در دوهفته قبل از آن به ترتیب 42 و 11 عدد کاهش یافته بودند.

بر اساس این گزارش، بیکر هیوز اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری فعال برای نوزدهمین هفته پیاپی با کاهش روبرو شده است.

بالاترین تعداد دکلها در ماه اکتبر سال گذشته با یکهزار و 609 دکل فعال ثبت شده بود و از آن زمان تاکنون، شرکتهای انرژی در واکنشی سریع به افت 60 درصدی قیمتهای نفت از تابستان گذشته، مخارج، فرصتهای شغلی و شمار دکلهای حفاری خود را کاهش داده‌اند.

کاهش شمار دکلهای حفاری فعال به حدی رسیده است که به گفته کارشناسان می‌تواند در ماههای آتی سبب افت تولید، افزایش قیمتها و حتی بازگشت شرکتها به شرایط مطلوب پیشین شود. 

قیمتهای نفت خام آمریکا هفته گذشته از 57 دلار در هر بشکه فراتر رفت که بالاترین سطح در سال جاری تاکنون بوده و نسبت به قیمت حدود 42 دلاری ثبت‌شده در اواسط ماه مارس 35 درصد بیشتر است. بخشی از این افزایش قیمت به دلیل پیش‌بینیها مبنی بر کاهش دکلهای حفاری و در پی آن افت تولید نفت بوده است.

بر اساس داده‌های دولتی، تولید نفت آمریکا پس از افزایش پیوسته از سال 2008 میلادی تاکنون، از اوایل ماه مارس در حدود 9.4 میلیون بشکه در روز ثابت مانده است که بالاترین سطح از اویل دهه 1970 تاکنون به شمار می‌رود. 

بنا بر این گزارش، بیشترین کاهش شمار دکلها در حوزه می سی سیپین در اوکلاهما و کانزاس صورت گرفت. تعداد دکلها در این حوزه با 9 عدد کاهش به 31 دکل رسید که پایینترین سطح از سال 2011 میلادی تاکنون بوده است.

همچنین ایالت تگزاس با داشتن بیشترین تعداد دکل، بیشترین کاهش را در میان ایالتهای آمریکا ثبت کرد. شمار دکلها در این ایالت با 15 عدد کاهش به 411 دکل رسید که کمترین سطح از سال 2009 میلادی تاکنون محسوب می‌شود. 

بیکر هیوز همچنین اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری گاز طبیعی در آمریکا با هشت عدد کاهش به 217 دکل رسید که پایینترین رقم ثبت‌شده از سال 1987 میلادی تاکنون است.

بر همین اساس، شمار دکلهای حفاری افقی با بیشترین کارایی نیز به پایینترین سطح از سال 2010 میلادی تاکنون رسید، این در حالی است که تعداد دکلهای حفاری عمودی با کارایی کمتر نیز به پایینترین سطح ثبت‌شده از سال 1991 میلادی تاکنون رسید.

کد خبر 238859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =