نظارت بر کیفیت فرآورده‌ های نفتی در سازمان استاندارد اجرایی می‌شود

هرچند نظارت و کنترل برخی فرآورده‌ های نفتی مشمول استانداردسازی اجباری نیست، اما سازمان ملی استاندارد در نظر دارد امسال برای بررسی کیفیت این محصولات به بحث چگونگی استانداردسازی آنها ورود پیدا کند.

وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به وظیفه اصلی سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه کنترل صادرات و واردات کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری، گفت: سازمان ملی استاندارد براساس قانون می‌تواند بر روی کالاهایی نظارت و کنترل اعمال کند که مشمول استانداردسازی اجباری قرار گرفته باشد، اما نخستین بار این سازمان نظارت خود را بر روی دیگر کالاهایی که ممکن است نیازی به استانداردسازی اجباری نداشته باشد اعمال می‌کند.

معاون سازمان استاندارد تصریح کرد: نصب بخاری گاز سوز در مدارس، کنترل آب شرب خانگی و نظارت بر فرآورده‌ های نفتی از جمله مواردی هستند که این سازمان به بحث استانداردسازی آنها وارد می‌شود، هرچند این موارد مشمول استانداردسازی اجباری قرار ندارند.

مرندی مقدم عنوان کرد: نتایج بررسیهای سازمان استاندارد بر روی کالاهایی که نیاز به استاندارد اجباری ندارند هم به مردم اطلاع رسانی خواهد شد و هم مسئولان وزارتخانه‌های مرتبط را آگاه خواهیم کرد تا نواقص و کاستیها را برطرف کنند.

وی به موضوع استانداردسازی خودروهای کشور اشاره کرد و گفت: خودروسازان باید 55 نوع استاندارد اجباری را رعایت کنند، اما استانداردهایی نیز در این صنعت وجود دارد که اجباری نیست، اما سازمان استاندارد در این مورد نیز نظارتهایی اعمال خواهد کرد.

کد خبر 238860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =