ذخیره سازی 1.3 میلیارد مترمکعب گاز در مخزن سراجه قم

ذخیره سازی 1.3 میلیارد مترمکعب گاز در مخزن سراجه قم از جمله برنامه های امسال منطقه سه عملیات انتقال گاز است.

مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: از ٢١ آبانماه پارسال تا 28 فرودین ماه امسال نزدیک به یک میلیارد و 21 میلیون مترمکعب گاز از این مخزن برداشت شده است.

هوشنگ مهردادفر افزود: بر اساس برنامه تعریف شده، امسال نیز پس از پیگرانی خط 30 اینچ و آماده سازی تاسیسات تزریق، بیش از 1.3 میلیارد مترمکعب گاز در این مخزن ذخیره می شود.

وی یادآور شد: امکان تزریق روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز به این مخزن با سه واحد توربو کمپرسور وجود دارد و این عملیات طی هفته جاری آغاز می شود.

به گفته مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز، پارسال، تزریق گاز به مخزن ذخیره سازی سراجه با افزایش ٣٥ درصدی به یک میلیارد و ٢٤٠ میلیون مترمکعب رسید و این مقدار طی هفت ماه امسال نیز افزایش و به 1.3 میلیارد مترمکعب می رسد.

به گزارش شانا، شرکت ملی گاز ایران زمستان سال 92، بیش از ٦٦٢ میلیون مترمکعب گاز از مخزن سراجه قم برای ارسال به خطوط سراسری برداشت کرد.

بر پایه این گزارش، مخزن سراجه قم با قابلیت ذخیره سازی یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون مترمکعب گاز در فاز نخست و سه میلیارد و ٣٠٠ مترمکعب گاز در فاز دوم، در ٤٠ کیلومتری جنوب شرقی شهر قم و ١٤٠ کیلومتری تهران قرار دارد.

بر همین اساس، این مخزن به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی آن به استان تهران (نقطه حداکثر مصرف)، همچنین مجاورت با خط لوله سراسری گاز، به عنوان گزینه ای مناسب برای تولید و ذخیره سازی گاز مطرح است.

کد خبر 238864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =