ضریب امنیت تامین آب شرب جزیره خارک افزایش یافت

ضریب امنیت تامین آب شرب جزیره خارک با انجام تعمیرات اساسی در واحد MED پایانه نفتی خارک، افزایش یافت و به روزانه چهار هزار متر مکعب رسید.

به گزارش شانا، صادق دراویپور، مدیر امور فنی شرکت پایانه های نفتی ایران، اعلام کرد: تعمیرات اساسی دو دستگاه آب شیرین کن سیستم (MED) (سیستم تقطیری تولید آب) جزیره خارک انجام شده است و در صورت نیاز به آب، وارد مدار می شود. همچنین 4 دستگاه آب شیرین کن برای تعمیر اساسی از مدار خارج شد که دو دستگاه آن مورد بهره برداری قرار گرفت و دو دستگاه دیگر نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی توضیح داد: دستگاه سیستم تقطیر تولید آب جزیره خارک که به اختصار (MED)  نامیده می شود، دارای ظرفیت تولید روزانه 4 هزار مترمکعب آب شرب  و در سالهای گذشته تنها تامین کننده آب شرب پایانه نفتی خارک بوده است.

دراویپور گفت: هم اکنون روزانه بین 2600 تا 3500 متر مکعب آب مورد نیاز شهروندان خارک، از تاسیسات تصفیه خانه پایانه های نفتی ایران تامین می شود و همچنین، بیش از 700 مترمکعب آب شرب نیز در اختیار نفت فلات قاره منطقه خارک قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر با وجود تامین آب مورد نیاز جزیره خارک از طریق سد کوثر به میزان روزانه 6 هزار متر مکعب، آب تولید شده از دستگاه MED جنبه پشتیبانی برای تامین آب جزیره خارک دارد که این سب افزایش ضریب تامین آب این جزیره شده است.

دراویپور با بیان این که برای انجام این پروژه سه میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت، یادآور شد: تعمیرات بازسازی و نوسازی قطعات و سیستمهای آب شیرین کن ها، لوله های رابط و شیرآلات و تیوپ ها و تمامی کارهای مکانیکال و نوسازی پمپها با حضور پیمانکاران داخلی انجام شد.

کد خبر 238873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =