برنامه افزایش توان تولید میدانهای نفتی خارک تدوین شد

بسته سرمایه گذاری طرح یکپارچه "افزایش توان تولید میدانهای نفتی منطقه عملیاتی خارک و پروژه های حفاری دریایی" شرکت نفت فلات قاره ایران تدوین شد.

به گزارش شانا و به نقل از مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، معاونت بررسی امکان سنجی اقتصادی و مالی طرحها اعلام کرد: با توجه به اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام و برداشت حداکثری از میدانهای مشترک نفت و گاز، بسته سرمایه گذاری طرح یکپارچه "افزایش توان تولید میدانهای نفتی منطقه عملیاتی خارک و پروژه های حفاری دریایی" تهیه و به منظور دریافت مصوبه های قانونی مربوطه ارسال شده است.

بر اساس این گزارش افزایش ظرفیت تولید نفت خام میدانهای فروزان و اسفندیار و درود به میزان ۸٣ هزار بشکه در روز، افزایش ظرفیت تولید گاز غنی همراه میدان نفتی فروزان به میزان ۲٦٣ میلیون فوت مکعب در روز، استمرار و نگهداشت توان تولید میدانهای نفتی منطقه عملیاتی خارک و افزایش ظرفیت تولید نفت خام به میزان ٦۲ هزار بشکه در روز از طریق انجام حفاری چاه های جدید و احیای چاه های دریایی متروکه در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران، از جمله اهداف طرح یکپارچه یاده شده به شمار می رود.

این معاونت در ادامه افزود: تأمین مالی طرح به میزان ۴۴۴۴ میلیون دلار از محل عواید میدان و آورده سرمایه گذار با نرخ کارمزد ۸ درصد صورت می گیرد؛ همچنین بازپرداخت اصل سرمایه گذاری از محل درآمد ناشی از افزایش تولید نفت خام و گاز میدانهای تأمین و در مواعد سررسید با اعلام شرکت ملی نفت ایران و تأیید وزارت نفت به حساب پیمانکار/ سرمایه گذار بازپرداخت می شود.

شایان یادآوری است برآورد کل بازپرداخت طرح در سالهای ۱۳۹۴ الی ١۴٠٠ به میزان ۵۲۹۸ میلیون دلار صورت می گیرد.

حفاری چاه های اکتشافی میدانهای مشترک دریایی و ایمن سازی سکوها و چاه های دریایی موجود در این طرح یکپارچه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 238878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =