۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
  • کد خبر: 238921
اردن از الجزایر ال ان جی وارد می کند

وزارت انرژی و منابع معدنی اردن، مذاکره با الجزایر را برای واردات گاز طبیعی از این کشور آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری سرایا نیوز، منابع آگاه دولتی اردن، اعلام کردند که مذاکرات واردات ال ان جی از الجزایر پس از پایان مراحل ساخت تاسیسات ال ان جی عقبه در اردن صورت گرفته است.

انتظار می رود که با تکمیل تاسیسات ال ان جی عقبه، در ماه ژوئیه 2015 این پایانه به صورت رسمی مورد بهره برداری تجاری قرار گیرد.

در این زمینه، حسن الحیاری، مدیر عامل شرکت گاز اردن نیز به نمایندگی از وزارت انرژی این کشور اعلام کرد که نخستین محموله ال ان جی خریداری شده از قطر در 25 ماه مه امسال وارد پایانه های این کشور می شود.

بر اساس این گزارش، دولت اردن پیشتر خبر امضای توافقنامه میان این کشور و شرکت انگلیسی-هلندی شل، به منظور خرید ال ان جی از این شرکت را مورد تایید قرار داد.

اردن که تقریبا همه نیاز انرژی خود را با واردات تامین می کند، پس از اختلالها و توقفهای پیاپی در واردات گاز از مصر به دلیل حمله به خط لوله صادرات گاز این کشور، به دنبال تضمین امنیت عرضه انرژی است.

اردن، کوچکترین اقتصاد در خاورمیانه پس از بحرین و یکی از دو کشور عرب است که یک توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی امضا کرده است.

محمد حامد، وزیر انرژی و منابع معدنی اردن گفت: اردن در سه ماه نخست سال ٢٠١٥ میلادی یک توافقنامه با شرکت بی جی برای خرید گاز از میدانهای فراساحلی نوار غزه امضا خواهد کرد.

اردن حدود ٩٠ درصد از نیازهای انرژی خود را با واردات تامین می کند و به دنبال تنوع بخشی به منابع انرژی خود از طریق اجرای برخی پروژه های بزرگ در زمینه های توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، شیل اویل (نفت رسی)، نفت و گاز است.

 

کد خبر 238921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =