تلاش روسیه برای اقتصادی کردن بهره‌برداری از 37 میلیارد بشکه ذخایر نفتی

روسیه با هدف اقتصادی کردن بهره‌برداری از بخش عمده‌ای از ذخایر نفتی خود، در حال آماده‌سازی مدل جدیدی از مالیات نفتی برای سال 2016 است.

به گزارش نشریه «پلاتز»، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت  که این کشور در حال کار روی مدل جدید مالیاتی است تا بتواند با شروع تعدادی از پروژه‌های جدید نفتی در سال 2016، ذخایر 37 میلیارد بشکه‌ای خود را توسعه دهد و به سود دهی برساند.

نواک با تاکید بر آنکه در این مدل مالیات بر مبنای سوددهی پروژه‌های نفتی تعیین می‌شود، گفت: انتظار داریم که این مدل جدید به زودی تصویب و اجرای آزمایشی آن از سال 2016 آغاز شود.

رژیم مالیات نفتی کنونی روسیه که از سال 2009 اجرایی شده است، بر اساس درآمدها، و نه میزان سود، عمل می‌کند.

بر اساس این گزارش، وزارت انرژی روسیه به دنبال ایجاد تغییر در روند تعیین مالیات صنعت نفت است و تاکید دارد که بار مالی هر پروژه باید در آغاز به کار آن پایین باشد و سرمایه‌گذاری‌های سنگین به شکل مرحله‌ای و همزمان با شروع تولید انجام گیرند.

وزیر انرژی روسیه در این باره گفت: مدل جدید مالیاتی موجب می‌شود تا بهره‌برداری از بیش از 36.6 میلیارد بشکه از ذخایر نفتی ما اقتصادی شود. این ذخایر در حال حاضر و طبق رژیم مالیاتی فعلی، غیراقتصادی هستند.

این گزارش حاکیست، وزارت انرژی روسیه 16 پروژه نفتی را برای اجرای آزمایشی رژیم جدید مالیاتی خود انتخاب کرده است.

روسیه از ابتدای ژانویه سال 2012 میلادی تاکنون جزئیاتی از میزان ذخایر تخمینی خود ارائه نکرده است. اما بر اساس ارزیابی رسمی منتشر شده در ابتدای سال 2012، ذخایر نفتی این کشور برابر 17.8 میلیارد تن نفت خام، معادل حدود 130 میلیارد بشکه است.
کد خبر 238922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =