جهش دوباره صنعت پتروشیمی ایران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده تحقق جهش دوباره در صنعت پتروشیمی با همکاری بخش خصوصی پس از رفع تحریمهاست.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عباس شعری مقدم با اشاره به این که همه انتظار نهایی شدن توافق جامع لوزان را دارند، بر تاثیر خیره کننده توافق در رشد صنعت پتروشیمی تاکید کرد و گفت: صنعت پتروشیمی با دیگر صنایع متفاوت است؛ این صنعت سرمایه‌بر است و به فناوری و ارز نیاز دارد و با قطعیت توافق لوزان می توان به تدریج این نیازها را برآورده کرد.

وی با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی افزون بر سرمایه، ارز و فناوریهای نوین نیاز به تسهیلات دارد، گفت: سرمایه گذاران داخلی به قدر کافی برای ورود به صنعت پتروشیمی سرمایه ندارند و از سوی دیگر تسهیلات در اختیار آنها نیست و این درحالی است که سرمایه گذاران خارجی به ارز و فناوری دسترسی دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به این پرسش که برداشته شدن تحریم صنعت پتروشیمی در دوره های پیش مذاکره چه تاثیری داشته است، گفت: تا وقتی مشکل انتقال پول حل نشود، نمی توان گفت تحریم برداشته شده است و پتروشیمی مشمول تحریمها نمی شود، هرچند که صادرات محصولات پتروشیمی ایران روند رو به رشدی را تجربه می کند.

شعری مقدم تاکید کرد: با امکان نقل و انتقال پول میان بانکها، صنعت پتروشیمی جهش خیره کننده دو باره خواهد داشت و درصورتی که مشکل تحریم بانکی حل شود، دیگر موارد نیز قابل حل است.

به گزارش شانا، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیش تر گفته بود که ساخت و تکمیل زیرساختها همگام با افزایش تامین مالی طرحهای توسعه ای می تواند جانی تازه به صنعت پتروشیمی کشورمان بدهد و در این مسیر آماده همکاری و تعامل با علاقه مندان به سرمایه گذاری هستیم و زمینه برای حضور سرمایه گذاران فراهم است.

وی با اشاره به امکان جذب سرمایه گذاری تازه داخلی و خارجی در سال 94ی با توجه به فضای مثبت موجود در کشور،‌ اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیتهای فراوانی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد و با همدلی و همکاری می توانیم جهش دوم این صنعت را با جذب سرمایه گذاریهای تازه محقق کنیم.

شعری مقدم با بیان این که پارسال با وجود همه چالشهای موجود در مسیر توسعه و نیز تولید محصولات، سهم پتروشیمی در اقتصاد کشور افزایش یافت گفت: پارسال در جذب سرمایه گذاریهای تازه برنامه های پیش بینی شده محقق نشد و امید می رود امسال بتوانیم سرمایه های تازه داخلی و خارجی را وارد صنعت پتروشیمی کنیم.

کد خبر 238930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =