۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
  • کد خبر: 238936
دریافت و صدور نفت کوره در جزیره خارک کلید خورد

با تکمیل عملیات اجرایی پروژه بهسازی سیستم دریافت و صدور نفت کوره خارک قابلیت دریافت و صادرات نفت کوره متناسب با شدت جریان استاندارد صادراتی محقق می شود.

پیمان انتظام، جانشین مدیر مهندسی ساختمان و رئیس امور مهندسی پروزه های شرکت پایانه های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به این پروژه گفت: این پروژه پس از انجام مطالعات مهندسی مقدماتی و تفصیلی و به طور کل به دست کارکنان توانمند داخلی انجام شده است.

وی با اعلام این که هم اکنون پروژه با پیشرفتی معادل 53 درصد همراه است، اظهار امیدواری کرد که در نیمه نخست سال آینده به بهره‎برداری برسد.

انتظام با بیان این که بیش از چهار هزار نفر/روز کار کارشناسی در بخش طراحی مهندسی این پروژه صورت گرفته است، اظهار کرد: تأسیسات موجود این سیستم مبتنی ‎بر فناوری روز نبوده است و تنها توانمندی انتقال نفت کوره مصرفی را برای نفتکشهای متقاضی دارد که این شرایط در فصل سرد با مشکلات عدیده‎ای نیز همراه می شود.

وی گفت: پس از اجرای این پروژه با بهره‎برداری از دو ایستگاه حرارتی مجهز به سه دستگاه کوره گرمکن (هیتر) عمودی با ظرفیت بالغ بر 16 مگاوات و نیز بهره برداری از پمپهای تقویتی و گردشی، شاهد افزایش ظرفیت به میزان میانگین سه برابر وضع کنونی در بخش دریافت و صدور نفت سوخت خواهیم بود.

رئیس امور مهندسی پروزه های شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد: با اجرای این پروژه شرکت پایانه‎های نفتی ایرن علاوه بر تأمین نفت سوخت نفتکش‏ها و صدور انواع نفت خام مختلف، توان صدور محموله‎های نفت سوخت را نیز خواهد داشت و به این ترتیب تنوع محصولات صادراتی از جزیره خارک افزایش یافته است و می‎تواند به عنوان مزیتی رقابتی برای جلب مشتریان بیشتر به بازار نفت و فرآورده های نفتی ایران اثری خیره کننده داشته باشد.

کد خبر 238936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =