برق رسانی یک شرکت ایرانی به روستاهای سریلانکا

ایرانیها یک هزار روستا را در کشور سریلانکا برق رسانی می کنند.

به گزارش شانا، مجری طرح برق‌رسانی روستایی توانیر اظهار کرد: خوشخبتانه با توانمندی های به دست آمده اکنون یکی از شرکتهای ایرانی طرح برقدار کردن 1000 روستا را در کشور سریلانکا در حال انجام دارد که از این میان تاکنون 500 روستا برقدار شده است.

ولی الدین مصلحتی شربیانی با بیان این که دولت دستور داده تا پس از اتمام برق رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار، برق‌دار کردن روستاهای زیر 20 خانوار هم آغاز شود گفت: از سال 58 تاکنون برق‌رسانی به روستاهای کشور با قوت بسیاری پیگیری شد و حتی در زمان جنگ نیز ادامه یافت.

برق‌رسانی 55 هزار و 700 روستا

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 55 هزار و 700 روستا برقدار شده که از این میان 160 روستا با هزینه 200 میلیارد ریال از طریق انرژی های نو برق‌رسانی شده است.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی توانیر در عین حال به توانمندی شرکتهای ایرانی در بخش انرژی های نو اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون در حدود 50 شرکت در خصوص انرژی های نو فعال شده و در حال اجرای پروژه های مختلف هستند.

مصلحتی ادامه داد: در حال حاضر 22 میلیون خانوار روستایی در ایران ساکن هستند و باید تلاش ها برای افزایش رفاه این قشر متمرکز شود.

وی با اشاره به این که در سال گذشته 473 روستا برق‌رسانی شد، گفت: براساس تقسیمات کشوری روستا به مناطقی گفته می شود که حداقل 20 خانوار در آن ساکن باشد، اما اکنون بیشتر مناطق باقی مانده ساکنانی کمتراز 20 خانوار دارند و دولت پس از اتمام برق‌رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار دستور برقدار کردن روستاهای زیر 20 خانوار را هم صادر کرد.


کد خبر 238943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =