25 میلیون یورو اعتبار به سازمان بهداشت و درمان نفت اختصاص می یابد

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: تاکنون قول تامین 25 میلیون یورو اعتبار به این سازمان داده شده است که در بخش نخست، پنج میلیون یورو به خرید تجهیزات اختصاص داده می شود.

به گزارش شانا، حبیب اله سمیع اظهار کرد: بر اساس برنامه در نظر داریم در سال 94 برای ارائه خدمات مطلوبتر به کارکنان صنعت نفت تجهیزات بیمارستانها و مراکز درمانی را روزآمد کنیم.

وی افزود: برنامه های سال 94 این سازمان در سه بخش نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی و امکانات ساختمانی و بناهای فیزیکی تعریف و به مرور اجرا می شود.

آغاز ساخت بیمارستان فوق تخصصی نفت میرداماد در سال 94

سمیع با بیان این که این سازمان در سال 94 برنامه های پیشگیرانه و بهداشتی را با جدیت بیشتری دنبال می کند، تصریح کرد: در نظر داریم طرحهای عمرانی نیمه تمام را تکمیل و ساخت بیمارستان فوق تخصصی نفت تهران را در منطقه میرداماد نیز آغاز کنیم.

وی افزود: مصوبه آخر هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران و حمایتهای بی دریغ قائم مقام وزیر نفت این نوید خوش را می دهد که بیمارستان فوق تخصصی میرداماد به عنوان یک بیمارستان مدرن و در شان خانواده صنعت نفت در سه تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد.

مسیر ارتقای شغلی کارکنان سازمان باید فراهم شود

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان این که یکی از برنامه های جدی این سازمان پیگیری بحث نیروی انسانی است، تاکید کرد: بازنگری چارت سازمان از سال 77 تاکنون به صورت جدی انجام نشده که این مورد مشکلات عدیده ای را برای سازمان ایجاد کرده است.

خدمات پزشکی از راه دور نیازمند بودجه، امکانات و زیرساختهای آی تی

سمیع با اشاره به این که تل مدیسین یک امکان منحصر به فرد برای سازمان در سطح کشور است، گفت: برای گسترش این سیستم به بودجه، امکانات و زیرساختهای آی تی نیاز است.

وی افزود: امروزه در دنیا، تله آی سی یو وتله بیمارستان وجود دارد و در بسیاری از موارد بیمار به خدمات تخصصی نیاز ندارد و همراه بیمار می تواند به شما گزارش دهد و پزشک تصمیم  پزشکی بگیرد؛ این فعالیتها در کشورهای پیشرفته دنیا در حال اجراست که یکی از زیرساختهای لازم برای تحقق این گونه برنامه ها زیرساخت آی تی و انفورماتیک است.

ارائه خدمات اورژانس هوایی در پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار کرد: براساس پیش بینیهای انجام شده خدمات درمانی برای 24 ساعت نخست بیمار در منطقه پارس جنوبی فراهم است و در اسرع وقت امکان انتقال هوایی به بیمارستانهای مجهز وجود دارد.

سمیع ادامه داد: علاوه بر عسلویه که پایتخت انرژی کشور است مکانهای دیگری که این شرایط را داشته باشد نیز این امکانات فراهم می شود.

وی در این باره گفت: اجاره اورژانس هوایی روزانه هفت میلیون تومان است و برای هر ساعت فعالیت نیز چهار میلیون تومان هزینه می شود.

سمیع با بیان این که بخشهای پیشگیرانه، سلامت نگر و سلامت محور یکی از بخشهای عمده و پایه ای در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است، تصریح کرد: این سازمان در حال تقویت این بخشهاست تا معاینات و اقدامات پیشگیرانه را به مرز 100 درصد نزدیک کند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: در ادامه این مسیر، بخش پیگیری موارد بیماری یا موارد خاصی که در جریان این معاینات تشخیص داده می شود فعال و این موارد را در دستور کار خود قرار می دهد.

وی با اشاره به این که بخشی از اقدامهای پیشگیرانه به تناسب عملیات خاصی که صنعت نفت دارد جلوگیری از ایجاد مشکلات روحی برای کارکنان و خانواده آنهاست، گفت: این خانواده ها به حمایت روحی و روانی برای این قضیه نیاز دارند و از سوی پزشکان اعصاب و روان به آنها مشاوره داده می شود.

سمیع با تشکر از مدیران ارشد وزارت نفت و چهار شرکت اصلی تصریح کرد: خدماتی که در بخش سلامت به کارکنان ارائه می دهیم سرانجام به بدنه مجموعه باز می گردد و در فعالیتهای آنها تاثیر گذار است و مجموعه وزارت نفت با حمایتهای بیشتر در سال 94 امکان ایجاد شرایط ایده آل و مناسب تر را فراهم می کند.

کد خبر 238957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =