کاهش سهم غرفه شرکتهای زیرمجموعه نفت در نمایشگاه بیستم

مدیر بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، گفت: برای اختصاص فضای بیشتر نمایشگاه به بخش خصوصی داخلی و خارجی، سهم شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت کم شده است.

به گزارش شانا و به نقل از نشریه بین المللی ایران پترولیوم، محمد ناصری با بیان این که در بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران بیش از دو هزار و 200 شرکت داخلی و خارجی حضور خواهند داشت، گفت : فضای درخواست شده از سوی 200 شرکت خارجی در این دوره از نمایشگاه ببین المللی صنعت نفت نسبت به دوره گذشته 20 درصد رشد داشته اس؛ ضمن این که بیش از یکهزار شرکت داخلی متقاضی حضور در این نمایشگاه بوده اند.

وی با اعلام این که شرکتهای داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه بیستم در 4 گروه اصلی دسته بندی شده اند، گفت: سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت نفت، شرکتهای پیمانکاری، شرکتهای تجاری و سرمایه گذاری و شرکتهای دانش بنیان(دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی) 4 گروه است که شرکت کنندگان بر اساس این دسته بندی جانمایی شده اند.

مدیر بیستمین نمایشگاه نفت ایران افزود: 25 کشور فعال و صاحب فناوری در عرصه انرژی، از جمله ایتالیا ، انگلستان ، آلمان ، روسیه ، فرانسه، کره جنوبی، کانادا، چین، امارات متحده عربی، هند برای حضور در نمایشگاه امسال اعلام آمادگی کردند.

ناصری گفت: بعضی از این کشورها یا شرکتهای خارجی نسبت به سالهای گذشته درخواست فضای بیشتری را داشتند و بعضی نیز قصد دارند به صورت پاویون در نمایشگاه حاضر شوند و برخی نیز بویژه از قاره اروپا با توجه به پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران و احتمال لغو تحریمهای صنعت نفت ایران در آینده نزدیک، برای نخستین بار در نمایشگاه بیستم شرکت کرده اند.

مدیر بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به ویژگیهای نمایشگاه بیستم تهران در مقایسه با دوره های گذشته و همچنین دیگر نمایشگاه های بین المللی در سطح دنیا اشاره و گفت: اغلب نمایشگاه های بین المللی به دنبال مشتری هستند تا بتوانند فضای در نظر گرفته شده برای نمایشگاه خود را پر کنند اما در نمایشگاه تهران این موضع برعکس است و حجم تقاضای ما چه از طرف شرکتهای داخلی و چه از سوی خارجیها از فضای در نظر گرفته شده بیشتر است.

ناصری با اعلام این که به منظور افزایش شفاف سازی در نوع تعاملات و همچنین ایجاد کانالهای ارتباطی بیشتر در سالهای آینده در نظر داریم یک دبیرخانه دائمی برای نمایشگاه ایجاد کنیم، افزود: با توجه به تاکیدهای وزیر نفت ایران و همچنین سیاستهای اجرایی نمایشگاه بیستم در اختصاص بیشتر فضای نمایشگاه به بخش خصوصی داخلی و خارجی، امسال فضای محدودتری را به شرکتهای اصلی و زیرمجموعه وزارت نفت ایران نیز اختصاص دادیم.

وی با بیان این که نمایشگاه بیستم جزء پنج نمایشگاه نفتی معتبر و بزرگ دنیا به شمار می آید، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای موجود و همچنین گفته مسئولان کشور، نمایشگاه نفت در داخل ایران نیز به معتبرترین و شلوغترین نمایشگاه کشور تبدیل شده است؛ ضمن این که نمایشگاه نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی در 20 سال گذشته بدون وقفه برگزار شده، در تقویم جهانی به ثبت رسیده است و شرکتها و کشورهای خارجی از 7 ماه پیش از برگزاری متقاضی حضور در آن هستند که این موارد همگی نشان دهنده اهمیت و جایگاه این نمایشگاه در ایران و منطقه است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، گفت: امسال نیز همانند دوره های گذشته خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

به گزارش شانا، بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی 16 تا 19 اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

کد خبر 238960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =