۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
  • کد خبر: 238963
نفت تهران؛ با 60 امتیاز قهرمان می‌ شود

شکست سنگین نفت‌تهران در اصفهان پس از باخت خانگی مقابل فولاد، صدر را از شاگردان علیرضا منصوریان گرفت. با این حال آنها همچنان به قهرمانی امیدوارند.

به گزارش شانا، نفت در 4 مسابقه باقیمانده به دیدار تیمهای ملوان، پدیده، صبا و تراکتورسازی خواهد رفت. آنها میزبان ملوان و صبا خواهند بود و دو بازی دیگر این تیم در خانه حریفان برگزار می‌ شود. آنها همچنین در لیگ قهرمانان آسیا 2 بازی با تیمهای پاختاکور (2 اردیبشهت ماه در تهران) و العین (16 اردیبهشت ماه در امارات) انجام خواهند داد. اگر نفت مسابقه این هفته خود را مقابل پاختاکور ببرد، از فشار بازی آخر که در بین هفته های 28 و 29 لیگ است، راحت خواهد بود زیرا بازی آخر این تیم مقابل العین تشریفاتی می‌ شود.

چگونه قهرمان می‌ شوند؟

برد در 4 بازی باقیمانده نفت را قطعا به مقام قهرمانی لیگ خواهد رساند. آنها می‌ توانند با 60 امتیاز به قهرمانی لیگ برسند. اگر سپاهان و فولاد حریفان مستقیم نفت نیز در 4 بازی آینده همه بازیهای خود را ببرند (تراکتور در این سناریو جایی ندارد چون بازی آخرش مقابل نفت است)، لیگ را با 59 امتیاز تمام خواهند کرد و تراکتور نیز در صورت پیروزی نفت در بازی آخر (در صورت پیروزی در 3 بازی دیگر) 59 امتیازی خواهد بود.

چگونه قهرمانی را از دست می‌ دهند؟

* فقط با شکست یا تساوی در بازی آخر مقابل تراکتورسازی نفت بختی برای قهرمانی نخواهد داشت. این تیم که در حال حاضر 48 امتیاز دارد، در صورت یک شکست در سه بازی باقیمانده به فرض این که تراکتور (دست کم) 9امتیاز و سپاهان یا فولاد 12 امتیاز بگیرند قهرمانی را از دست می‌دهد. اگر نفت و تراکتور در 3 بازی آینده هر کدام 10 امتیاز بگیرند (یعنی بازی آخر؛ تراکتور ـ نفت با نتیجه مساوی به پایان برسد) باز هم تراکتور با 60 امتیاز قهرمان لیگ می‌ شود.

* نفت اگر از 4 بازی باقیمانده 9 امتیاز به دست بیاورد، ممکن است تا رده چهارم جدول سقوط کند. اگر نفتیها 3 برد و یک مساوی (10 امتیاز) به دست بیاورند، در صورت توفیق سه حریف مستقیمشان باز هم قهرمان نخواهند شد.

* اگر نفتیها کمتر از 9 امتیاز به دست بیاورند و مثلا 7، 6، 5، 4 یا کمتر از این امتیاز بگیرند، حتی ممکن است لیگ را در رده ششم جدول تمام کنند. البته این سناریو منوط به موفقیت 5 تیم دیگر لیگ؛ تراکتور، سپاهان، فولاد، استقلال و ذوب‌آهن در بازیهای باقیمانده است.

قهرمانی با اما و اگر ...

* اگر تراکتورسازی مقابل استقلال متوقف بشود و در بازی آخر هم مقابل نفت شکست بخورد، نفتیها به شرط ناکامی سپاهان و فولاد در یکی از بازیهای باقیمانده قهرمان می‌ شوند. در این صورت نفت جا دارد یک شکست هم در 4 بازی باقیمانده در کارنامه داشته باشد.

* اگر تراکتور مقابل استقلال، پیکان یا گسترش شکست بخورد و سپاهان هم از 4 بازی باقیمانده 2 بازی را نبرد، آن وقت نفت حتی در صورت شکست مقابل تراکتور می‌ تواند قهرمان لیگ بشود.

* از این قهرمانیهای اما و اگری بسیار می‌ شود نوشت؛ یادتان باشد ما به اندازه تیمهای مدعی نتایج به دست آمده احتمالات داریم.

* نفت‌تهران در حال حاضر با 48 امتیاز تیم دوم لیگ‌برتر است و کمترین شکست را در میان دیگر تیمهای جدول در کارنامه دارد.

کد خبر 238963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =