احتمال ابلاغ آزمایشی اساسنامه شرکت ملی نفت به دولت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در نظر داریم اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را با مصوبه کمیسیون انرژی و مجلس، به شورای نگهبان ارسال و در صورت تایید به صورت آزمایشی به دولت ابلاغ کنیم.

حسین امیری خامکانی در گفتگو با خبرنگار شانا، در خصوص اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، تصریح کرد: در برنامه داریم با جمع‌آوری امضا و بر اساس اصل 85 قانون اساسی، اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را با مصوبه کمیسیون انرژی و تایید مجلس، به شورای نگهبان ارسال و پس از تایید، آزمایشی به دولت ابلاغ کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: مطابق اصل 85 قانون اساسی، مجلس می‌تواند اساسنامه‌ها را با مصوبه کمیسیون به شکل آزمایشی و حتی دائم، پس از تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ کند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی، درباره دلیل تلاش برای ابلاغ آزمایشی اساسنامه یادشده گفت: امسال بررسی برنامه ششم توسعه و سایر طرح ها و لوایح اولویت‌دار در دستور کار صحن مجلس است، به همین سبب ابلاغ آزمایشی اساسنامه مدنظر قرار گرفت.

امیری خامکانی افزود: ابلاغ آزمایشی و تعیین مدت آن - که به‌طورمعمول 5 ساله است - نیازمند تائید مجلس است.

به گفته‌ این نماینده مجلس، اساسنامه شرکت ملی نفت ایران بیش از 70 ماده دارد.

از سوی دیگر، سید هاشم بنی‌هاشمی عضو دیگر کمیسیون انرژی در این زمینه به موضع دولت در مورد این اساسنامه اشاره کرد و گفت: نمایندگان دولت در تدوین اساسنامه این شرکت حضوری فعال و مستمر داشته‌اند و دولت نظر مساعدی نسبت به این اساسنامه دارد.

وی ادامه داد: در این اساسنامه چارچوب تشکیلاتی این شرکت، اعضای هیئت‌مدیره آن، مدیرعامل و حدود اختیارات و اهداف مشخص و مقررشده است؛ بر اساس این اساسنامه فعالیت‌های شرکت ملی نفت ایران هدایت و مدیریت می شود.

کد خبر 239038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =