بلغارستان مناقصه نفت و گاز برگزار کرد

بلغارستان به منظور کاهش وابستگی به گاز روسیه، دو مناقصه برای کشف نفت و گاز در دریای سیاه برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از صوفیه، وزارت انرژی بلغارستان روز دوشنبه (31 فروردین ماه) اعلام کرد: بلغارستان علاقمند به کاهش وابستگی به گاز روسیه، دو مناقصه برای کشف نفت و گاز در اعماق آبهای دریای سیاه برگزار کرده است.

بلغارستان امیدوار است که مجوزهای 5 ساله برای حفاریهای اکتشافی در دو بلوک را تا آغاز فصل پاییز واگذار کند و انتظار دارد که علاقمندان پیشنهادهای خود را تا بیستم سپتامبر آینده اعلام کنند.

وزارت انرژی بلغارستان در بیانیه ای اعلام کرد: برگزاری این مناقصه ها، نمادی از تمایل دولت این کشور برای کاهش وابستگی به واردات و توسعه منابع انرژی خود است.

ارزیابیهای اولیه از دو بلوک فراساحلی سیلیستار و ترس که به ترتیب منطقه ای به وسعت هفت هزار و چهار هزار کیلومتر مربع را در بر می گیرد و مجاورتشان به بلوک واقع در آبهای رومانی (جایی که شرکت او ام وی اتریش اعلام کرده است که می تواند حدود 84 میلیارد مترمکعب گاز تولید کند) امید بلغارستان را برای تنوع بخشی به مسیرهای گاز افزایش داده است.

شرکتهای توتال فرانسه، او ام وی و رپسول اسپانیا پیش بینی می کنند که حفاری برای نفت و گاز در بزرگترین بلوک فراساحلی بلغارستان (هان آسپارو) را در سه ماهه نخست سال 2016 آغاز کنند.
کد خبر 239057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =