۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
  • کد خبر: 239060
آغاز تولید گاز از میدان قضان عمان تا سال 2017

شرکت بی پی از احتمال آغاز تولید گاز از میدان قضان عمان تا سال 2017 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوظبی، یک مقام ارشد شرکت بی پی انگلیس روز دوشنبه (31 فروردین ماه) اعلام کرد: این شرکت پیش بینی می کند که تولید گاز از میدان قضان عمان را تا سال 2017 میلادی و با حجم یک میلیارد فوت مکعب در روز آغاز کند.

میشل تاووشند، رئیس شرکت بی پی در خاورمیانه در ابوظبی به خبرنگارن گفت: سال 2017، زمانی است که ما قصد داریم نخستین مرحله تولیدگاز را از میدان قضان آغاز کنیم و تولید را به یک میلیارد فوت مکعب در روز افزایش دهیم، ضمن آن که شاید خیلی سریع به این رقم تولید افزایش یابد.

وی افزود: شرکت بی پی قصد دارد در سال 2015 میلادی 20 حلقه چاه حفر کند و تعداد این چاهها را ظرف دو سال به 50 حلقه افزایش دهد، ضمن آنکه این شرکت هم اکنون در حال ساخت یک کارخانه برای فراورش نخستین گاز تولیدی این میدان (یک میلیارد فوت مکعب در روز گاز) است.

به گفته این مقام، سرمایه گذاری کلی در نخستین فاز توسعه این میدان برای رسیدن به هدف اولیه تولید گاز، 16 میلیارد دلار است.

شرکت بی پی پیش از این پیش بینی کرده بود که مطابق با 60 درصد سهام خود در پروژه قضان، حدود 9.6 میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری کند.

شرکت دولتی اویل اکسپلوریشن اند پروداکشن عمان نیز 40 درصد سهام این پروژه را در اختیار دارد.

شرکت بی پی ماه اکتبر پارسال اعلام کرده بود که دو قرارداد حفاری  این پروژه را به ارزش 730 میلیون دلار  واگذار کرده است.

بزرگترین پروژه ای که می تواند تولید روزانه گاز عمان را به بیش از ١٢٠ میلیون مترمکعب افزایش دهد، توسعه پروژه گاز نامتعارف قضان است.

شرکتهای بی پی و  اویل اکسپلوریشن اند پروداکشن عمان در طرح توسعه این میدان مشارکت دارند.

شرکت بی پی قصد دارد با حفر حدود ٣٠٠ حلقه چاه در عمق ٤٥٠٠ متری و استفاده از فناوری شکست هیدرولیک، روزانه ٢٨,٣ میلیون مترمکعب گاز از میدان قضان تولید کند.

کد خبر 239060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =