قیمت کنونی نفت به زیان تولید کنندگان و ثبات بازار جهانی است

رئیس جمهوری با بیان این که تهران علاقه‌مند به توسعه بیش از پیش روابط با کاراکاس است، اظهار کرد: ایران از ایجاد تحرک در روابط خود با ونزوئلا بویژه در عرصه اقتصادی، استقبال می کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، دکتر حسن روحانی عصرامروز (دوشنبه 31 فروردین ماه) در دیدار با دلسی رودریگز، وزیر خارجه ونزوئلا، گفت: اراده ملت و دولت ایران، توسعه روابط دوستانه و همکاری با ونزوئلا در همه عرصه هاست.

وی با تاکید بر این که دوران دخالت قدرتهای بزرگ در امور داخلی دیگر کشورها به سر آمده است، تصریح کرد: دخالت برخی قدرتها در امور داخلی کشورهای مستقل از جمله ونزوئلا از دیدگاه ایران غیرقابل قبول است.

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت، گفت: قیمت امروز نفت به زیان تولیدکنندگان و ثبات بازار جهانی است و امیدواریم تلاش هماهنگ صادرکنندگان نفت برای بازگرداندن تعادل به بازار نفت، ادامه یابد تا با ایجاد ثبات و توازن قیمت در بازار، همگان از آن سود ببرند.

دکتر روحانی با اشاره به رایزنیهای ونزوئلا برای ایجاد تعادل در قیمت جهانی نفت خام اظهار کرد: امیدواریم این حرکت به ثبات و تعادل قیمت نفت در بازارهای جهانی بینجامد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت استحکام بیش از پیش روابط کارکاس با جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران برای ونزوئلا یک دوست و شریک راهبردی است و ملت و دولت ونزوئلا پیوسته در کنار ایران خواهد بود.
کد خبر 239064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =