روسیه دست‌کم تا 2 سال قادر به حفظ سطح تولید نفت خود است

نتایج تحقیقات محققان آکسفورد نشان می‌دهد که روسیه با وجود افت قیمت نفت، می‌تواند دست کم تا 2 سال آینده سطح تولید خود را حفظ ‌کند.

به گزارش شبکه خبری «بلومبرگ»، محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس با انتشار نتایج تحقیقات خود اعلام کردند که روسیه با توجه به افزایش استفاده از فناوری و قوانین جدید مالیاتی خود می‌تواند با روند نزولی قیمت نفت مقابله کرده و سطح تولید خود را دست کم برای 2 سال آینده حفظ کند.

«جیمز هندرسون»،‌ تحلیلگر موسسه مطالعات انرژی دانشگاه آکسفورد در گزارش خود نوشت: تولید نفت روسیه ممکن است در چند سال آینده ثابت باقی بماند و یا حتی می‌تواند با نزدیک شدن به سالهای پایانی دهه، افزایش یابد.

هندرسون همچنین در مطالعات خود، میادین نفتی را که هنوز تولید آنها آغاز نشده و بهره برداری از آنها با هدف کاهش هزینه‌ها تا 2 سال آینده به تعویق افتاده است نیز در نظر گرفته است.

براساس این مطالعه، در صورتی که همه میادین نفتی جدید روسیه طبق برنامه مورد بهره‌برداری قرار گیرند، تولید نفت این کشور در سال 2020 به روزانه 11 میلیون بشکه می‌رسد.

به گفته هندرسون، روسیه توانسته است با کمک فناوری‌ و سیاستهای مالیاتی، نرخ افت تولید میادین قدیمی خود را از 10 درصد در سال به سالانه 2 درصد کاهش دهد.

میادین قدیمی روسیه، 9 میلیون بشکه از تولید روزانه نفت این کشور را تامین می‌کنند.

دولت روسیه با تسهیل قوانین مالیات صادرات نفت خام خود سعی دارد امسال از صنعت نفت و گاز که حدود نیمی از بودجه کشور از آن تامین می‌شود، حمایت کند.
کد خبر 239071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =