۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
  • کد خبر: 239077
رشد نفتی آمریکا امسال متوقف می شود

انتظار می رود که کاهش تعداد دکلهای حفاری نفتی آمریکا رشد تولید نفت شیل این کشور را در سال جاری میلادی متوقف نماید.

به گزارش مجله تایم، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تازه ترین گزارش ماهانه خود عنوان کرده است که تقاضا برای نفت این سازمان در سال 2015 بالا می رود زیرا که اوپک در حال پیروزی در جنگ قیمت نفت با تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکاست.

در گزارش ماه آوریل اوپک آمده است: افزایش فعالیت پالایشگاهی در جهان به دلیل بالا رفتن تقاضای فصلی، به همراه بهتر شده حاشیه سود پالایشگاه ها موجب افزایش تقاضای نفت در ماههای آتی خواهد شد.

اوپک پیش بینی کرد که میانگین تقاضا برای نفت این سازمان در سه ماه نخست سال 2015 روزانه 29 میلیون و 270 هزار بشکه باشد که در مقایسه با گزارش ماه مارس اوپک 80 هزار بشکه افزایش داده شده است. این سازمان همچنین اعلام کرده است که تولید نفت اعضایش در این مدت تنها 680 هزار بشکه افزایش یابد. پیش از این انتظار می رفت که تولید نفت اوپک 850 هزار بشکه بالاتر برود.

تصمیم ماه نوامبر اوپک برای حفظ سقف تولید نفت روزانه خود در سطح 30 میلیون بشکه، به روند کاهش قیمت سرعت بخشید. این تصمیم اوپک در حالی گرفته شد که سایر تولیدکنندگان نفت خارج از اوپک به ویژه آمریکا تولید خود را بالا برده بودند. آمریکا از بزرگترین واردکننده نفت اوپک به یک رقیب اصلی برای این سازمان تبدیل شد.

اما کاهش قیمتهای جهانی نفت به صنعت نفت آمریکا لطمه زده است به شکلی که فعالیتهای نفتی این کشور کاهش چشمگیری داشته است. تولید نفت شیل آمریکا با توجه به فن آوری مورد استفاده برای استخراج در مقایسه با تولید نفتهای متعارف، بسیار هزینه بر است و حداقل قیمت بازار برای تولید مقرون به صرفه آن 60 دلار برای هر بشکه تخمین زده می شود.

در نتجیه، اوپک پیش بینی می کند که تولید نفت آمریکا در سه ماه دوم سال جاری میلادی افزایش یابد و به 13 میلیون و 650 هزار بشکه در روز برسد اما از آن پس و در ادامه سال روند کاهش تولید نفت این کشور آغاز می شود. این روند در تولید نفت کانادا نیز دیده می شود.

گزارش اوپک می افزاید: با توجه به کاهش تعداد دکلهای حفاری در آمریکا و کانادا، انتظار می رود که رشد تولید نفت شیل در این دو منطقه کاهش یابد.

 

کد خبر 239077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =