۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
  • کد خبر: 239078
عرضه اوراق سلف نفت کوره در بورس انرژی آغاز شد

اوراق سلف استاندارد نفت کوره برای نخستین بار، امروز (اول اردیبهشت) در بورس انرژی عرضه شد.

به گزارش خبرنگار شانا، با موافقت هیئت مدیره شرکت ملی نفت و نهایی شدن زیرساختهای مورد نیاز، برای نخستین بار در ایران هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره شرکت ملی نفت ایران از امروز با همکاری شرکت تامین سرمایه امین، در بورس انرژی عرضه می شود.

این گزارش می افزاید: این عرضه دو مرحله ای خواهد بود و در هر بار عرضه پانصد میلیارد ریال اوراق سلف استاندارد نفت کوره عرضه می شود.

متعهد پذیره نویسی این اوراق شرکت تأمین سرمایه امین و کارگزار عرضه کننده، کارگزاری تدبیرگران فردا است و دارایی پایه اوراق نفت کوره ٣٨٠ سانتی استوک بوده که هدف از عرضه آن تأمین مالی طرحهای توسعه ای شرکت ملی نفت ایران است.

بر اساس این گزارش هر فردی که دارای کد بورسی باشد می تواند از طریق کارگزاریهای مجاز اقدام به خرید اوراق سلف استاندارد نفت کوره کند.

اندازه هر قرارداد از این اوراق معادل یک تن نفت کوره است، انتشار این اوراق با مجوز صادره توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و بر اساس درخواست شرکت ملی نفت ایران صورت می گیرد.

سود روز شمار این اوراق ٢٣ درصد است که در پایان دوره زمانی قرارداد یکسال ٢٥ درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت می شود، این سود می تواند تا سقف ٢٨ درصد افزایش یابد.

کد خبر 239078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =