اجرای پروژه تولید مشترک برق و حرارت در بیمارستان نفت اهواز

مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور از اجرای پروژه تولید مشترک برق و حرارت (CHP) در بیمارستان نفت اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، نصرالله سیفی در بازدید از این مجمتع بزرگ درمانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، گفت: بیمارستان نفت به لحاظ موقعیت و فناوری،  اهمیت بالایی دارد و بنا داریم پروژه Combined Heat Power را در این بیمارستان به عنوان الگو تکمیل کنیم.

وی با اشاره به این که علاوه بر این بررسی عایقها و روشنایی این بیمارستان را نیز مورد مطالعه و در دستور کار قرار خواهیم داد، افزود: یکی از وظایف ما افزایش بهره وری است و بهره وری کاهش مصرف سوخت را هم در دل خود دارد.

در جریان بازدید مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور و هیئت همراه از  بخشهای مختلف بیمارستان بزرگ نفت اهواز از جمله محل احداث CHP، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گزارشی از روند فعالیتهای بهداشت و درمان در منطقه ارائه کرد.

فرهاد کلانتری با بیان این که بیمارستان بزرگ نفت اهواز در زمینی به مساحت 33 هکتار احداث شده است و 44 هزار متر مربع زیر بنا دارد، گفت: در سال 79 که بیمارستان آغاز به کار کرد،  یک زمین خشک و یک ساختمان داشتیم اما هم اکنون 22.5 هکتار فضای سبز داریم.

وی افزود: روزانه بالغ بر هفت هزار نفر به بیمارستان مراجعه می کنند که از این تعداد حدود 2 هزار نفر به کلینیکهای تخصصی ارجاع داده می شوند که همه آنها را کارکنان صنعت نفت و خانواده های آنان تشکیل می دهند.

کلانتری اظهار کرد: از چند سال پیش بازسازی و بهسازی بیمارستان آغاز شد و تاکنون بخش عمده ای از جمله بخشهای داخلی مردان، اینترونشنال، جراحی و اتاق های عمل به طور کامل  بازسازی شده و آخرین آنها بخشهای اطفال و نوزادان و فیزیوتراپی بود که در روزهای پایانی سال 93 افتتاح شد و مرمت داروخانه و بخش زنان و زایمان نیز به زودی اجرایی می شود.

به گزارش شانا، یکی از مواردی که می‌تواند سبب صرفه ‌جویی شود ترکیب همزمان برق و حرارت در نیروگاههای CHP است. فناوری تازه که کشورهای پیشتاز در توسعه آن را به کار گرفته ‌اند.

یکی از مزیتهای استفاده از این نیروگاهها این است که می‌تواند برق را نیز مانند حرارت ساختمان در همان محل مصرف، تولید کند.

هر چند این روش تولید برق و حرارت روش جدیدی نیست اما این که از این روش برای تولید مقادیر کمی انرژی، آن هم در محل مصرف مانند ساختمانهای مسکونی و خدماتی استفاده شود، روشی است که آن را ابتکاری مفید نشان می دهد.

کد خبر 239086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =