ارائه لیزینگ به خریداران تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، لیزینگ 8 درصدی برای خریداران حقوقی خصوصی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، سورنا ستاری امروز (سه شنبه،1 اردیبهشت) در نشستی خبری اظهار کرد: نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران که از سوی معاونت علمی برگزار می شود یک نمونه علمی موفق در خصوص نحوه مشارکت و عملکرد شرکتهای دانش بنیان در حوزه اقتصاد کشور است.

وی افزود: امسال با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی لیزینگ 8 درصدی برای خریداران حقوقی خصوصی شامل موسسات آموزشی و پژوهشی غیرانتفاعی، بیمارستانها، آزمایشگاه های خدماتی و تحقیقاتی، شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای مستقر در پارکها و مراکز رشد در نظر گرفته شده است.

ستاری اعلام کرد: حمایتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه شکوفایی فناوری، بلاعوض نیست.

وی با بیان این که تا کنون هزار و 500 شرکت دانش بنیان در این خصوص تایید شده اند، تصریح کرد: برای توسعه اقتصاد دانش بنیان تاکنون توانستیم موارد موجود در قانون حمایت شرکتهای دانش بنیان را اجرایی کنیم که از آن جمله می‌توان به معافیتهای گمرکی و مالیاتی اشاره کرد.

ستاری ادامه داد: یکی ازمشکلات بزرگ کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان، فرهنگ است و ما باید بسیاری از باورهای ایجاد شده در دانشگاه ها و کوچه بازارهای کشور را تغییر دهیم، فرهنگ کشور در حوزه مرز دانشی و تجاری سازی باید تغییر کند.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره از نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل گفت: در حال حاضر کشور با بازار هزار میلیارد تومانی در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی مواجه است که با سرمایه‌گذاری در این حوزه فرصتهای مناسبی را در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار می‌دهیم.

ستاری تعداد تجهیزات آزمایشگاهی ساخته شده داخل در این دوره از نمایشگاه را هفت هزار محصول ذکر کرد و گفت: تمام تجهیزات عرضه شده در این دوره از نمایشگاه ساخت داخل و با استفاده از فناوری‌های روز دنیا طراحی شده‌است و برخی از آنها نیز موفق به دریافت استانداردهای اروپا شده اند.

به گزارش شانا، سومین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از چهارم تا هفتم اردیبهشت‌ماه در سالن‌های شماره 40 و خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا می شود.

کد خبر 239117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =