افزایش 500 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران تا پایان سال 2015

صادرات نفت ایران در صورت لغو تجریم‌ها می‌تواند تا پایان سال 2015 میلادی، 500 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری «گلف نیوز»، انتظار می‌رود با لغو تحریم‌ها علیه ایران،‌ صادرات نفت این کشور تا پایان تابستان 200 هزار بشکه در روز افزایش یابد و تا پایان سال جاری میلادی نیز 300 هزار بشکه دیگر به آن اضافه شود.

به گفته فریدون فشارکی، رئیس موسسه «فکتز گلوبال انرژی»، ایران قادر است تا ژوئن 2016 نیز علاوه بر 500 هزار بشکه قبلی، 700 هزار بشکه در روز به صادرات نفت خود اضافه کند.

فشارکی که در جریان بیست و سومین همایش نفت و گاز خاورمیانه در ابوظبی سخن می‌گفت، افزود: انتظار می‌رود صادرات میعانات گازی ایران نیز 200 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به تاثیرات لغو تحریم‌های نفتی علیه ایران بر خاورمیانه گفت: ایران قادر است در خصوص ایجاد خطوط لوله گاز به امارات،‌ عمان و کویت و همچنین صادرات گاز طبیعی مایع به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، فعالیت کند.

این کارشناس مسائل انرژی در خصوص پیش‌بینی خود از قیمت نفت، تصریح کرد: دو سناریو قابل تصور است که در سناریوی اول قیمت نفت در 10 سال آینده بین 50 تا 80 دلار برای هر بشکه خواهد بود و در سناریوی دوم این میزان بین 40 تا 60 دلار است.

فشارکی گفت: ثبات در بازار نفت یک امر غیرطبیعی است که اگر اتفاق بیافتد به این معناست که کسی در حال مدیریت بازار است. تا پایان ماه ژوئن، حتی ممکن است قیمت نفت به 15 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

کد خبر 239120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =