وزارت نفت جایزه ملی شهید تندگویان را به نفر اول اهدا می‌کند

پنجمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس (شهید تندگویان) هشتم و نهم اردیبهشت ماه همزمان با روز ملی خلیج فارس با محور نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

عبدالحسین بهرامی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خلیج فارس، در گفتگو با خبرنگار شانا متولی برگزاری همایش ملی دانایی خلیج فارس (شهید تندگویان ) را  پارک علم و فناوری خلیج فارس، وزارت نفت و بنیاد علمی نخبگان اعلام کرد.

وی افزود: از امسال برای نخستین بار، با دستور وزارت نفت، جایزه ملی شهید تندگویان در اختیار نفر اول این جشنواره قرار می‌گیرد که این رویه در سالهای آتی نیز تکرار خواهد شد.  

به گفته بهرامی، 151 طرح از 26 استان کشور به دبیرخانه معرفی شده‌اند که 15 طرح از سوی داورانی از وزارت علوم و بنیاد علمی نخبگان تایید نهایی شده و در انتها پنج طرح برگزیده می‌شود که از سوی بنیاد علمی نخبگان تقدیر خواهد شد. 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خلیج فارس از جمله ملاکهای انتخاب طرحهای نوآورانه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را در این جشنواره قابلیت تبدیل شدن به محصول، تجاری شدن طرحها  و برطرف کردن مشکلات صنعت نفت از طریق ارائه طرحها اعلام کرد.

بهرامی ادامه داد: براین اساس به پنج نفر برگزیده تسهیلاتی تا سقف 35 میلیون تومان در قالب تسهیلات فناوری قرض الحسنه به صورت یک سال تنفس و سه سال بازپرداخت با سود 4 درصد، اختصاص می یابد.  

وی گفت: علاوه بر این، سبدهای جایزه‌ای برای پنج طرح برگزیده در نظر گرفته شده است تا بتوانند به تجاری سازی محصول خود اقدام کنند.


  

کد خبر 239121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =