۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
  • کد خبر: 239136
آغاز دور واگذاری امتیازهای نفت و گاز نروژ

نروژ امروز (سه‌شنبه یکم اردیبهشت ماه) دور جدید واگذاری امتیازهای نفت و گاز سال 2015 میلادی برای حوزه‌های قدیمی خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نروژ با هدف سودآوری بیشتر برنامه‌های آتی توسعه منابع، امروز دور جدید واگذاری امتیازهای حوزه‌های قدیمی نفت و گاز خود را در سال 2015 میلادی با گنجاندن بلوکهای مجاور اکتشافهای جدید آغاز کرد.  

نروژ که بزرگترین تولیدکننده انرژی اروپا به شمار می‌رود، همزمان با بهبود چشم‌اندازهای اکتشافی در طول زمان به دلیل پیشرفت فناوری و اکتشاف ذخایر جدید، بطورمنظم بلوکهایی که در دورهای پیشین امتیازدهی بازگردانده‌شده یا واگذارنشده‌اند را ارائه می‌دهد.

بلوکهای جدیدی که در این دور ارائه شده‌اند شامل بلوکهای نزدیک میدان گازی آستا هانستین استات اویل، میدان آلتا متعلق به شرکت لاندین پترولیوم و ذخایر گاهتا و بلوکهای نزدیک ذخایر پیل و بیو می‌شود.

واگذاری امتیاز حوزه‌های قدیمی سبب افزایش اکتشافها در سالهای اخیر شده است. بخشی از میدان بزرگ ژوهان اسوردراپ با حجم سه میلیارد بشکه معادل نفت یکی از این اکتشافها به شمار می‌رود. 

با افزایش تقاضا از سوی شرکتهای اکتشافی با وجود افت قیمتهای نفت و به دلیل یارانه‌های دولت برای اکتشاف، نروژ سال گذشته در دور امتیازدهی حوزه‌های قدیمی 54 امتیاز را به 42 شرکت واگذار کرد.

بر اساس این گزارش، شرکتهای نفتی برای ارائه تقاضا تا تاریخ دوم سپتامبر (11 مرداد ماه) مهلت دارند و دولت نروژ در نظر دارد اوایل سال 2016 میلادی بلوکها را واگذار کند.

نروژ همچنین دور جداگانه‌ای را برای واگذاری امتیاز حوزه‌های مرزی برگزار می‌کند که هدف از آن تمرکز بر حوزه‌های واقع در قطب شمال است و مهلت ارسال تقاضا را تا تاریخ دوم دسامبر (11 آذر ماه) تعیین می‌کند. 

کد خبر 239136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =