۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
  • کد خبر: 239138
تکمیل حفاری 18 حلقه چاه نفت و گاز در فروردین ماه 94

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از تکمیل حفاری 18 حلقه چاه نفت و گاز در فروردین ماه سال 1394 خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب مهران مکوندی اظهار کرد: از این چاهها 8 حلقه توسعه ای و 10 حلقه تعمیری بوده است.

وی افزود: 13 حلقه از چاههای پیش گفته در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، یک حلقه در گستره فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی، 2 حلقه در شرکت نفت فلات قاره و 2 حلقه در قالب پروژه ای تکمیل و برای بهره برداری تحویل شرکتهای متقاضی شد.

مکوندی با بیان این که در نخستین ماه سال جدید 27 هزار و 306 متر حفاری چاههای نفت و گاز به وسیله 72 دکل ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور انجام شد، گفت: در این ماه با تلاش مستمر کارکنان عملیاتی و هماهنگی با شرکتهای متقاضی حفاری 5 حلقه چاه به مدت 127 روز جلوتر از برنامه پیش بینی شده به پایان رسید.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به افزوده شدن دکل حفاری سنگین خشکی 39 فتح در روزهای اخیر به ناوگان این شرکت، افزود: در فروردین ماه با وجود محدودیتهای ترافیکی در جاده ها، با همکاری پلیس راهور 19 مورد جابجایی دستگاههای حفاری صورت گرفت.

وی اظهار کرد: دستگاههای حفاری این شرکت که از نوع سبک، سنگین و فوق سنگین هستند، هم اکنون در استانهای خوزستان، ایلام، بوشهر ،کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس و خراسان رضوی در مناطق زیر  پوشش شرکتهای ملی مناطق نفتخیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت (متن)، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و پروژه های حفاری دریایی فعالیت دارند.

مکوندی یادآوری کرد: این شرکت سال گذشته در مجموع 161 حلقه چاه نفت و گاز را در سطح مناطق خشکی و دریایی کشور حفاری کرد و متراژ حفاری در این مدت حدود 383 هزار متر به ثبت رسید که نسبت به سال قبل از آن ٤٣ هزار متر افزایش داشت.

کد خبر 239138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =