تلاش برای گسترش همکاری میان مراکز علمی و دانشگاهی اهواز

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان بر گسترش همکاریهای متقابل میان مراکز علمی و دانشگاهی اهواز با تبادل تفاهمنامه، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، حسین حسین زاده رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان، در بازدید از مجتمع آموزش فنون اهواز که با حضور مشاور و رئیس دفتر مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شد، افزود: این مجتمع از کارگاهها و فضای آموزشی بسیار مناسبی برخوردار است.

وی اظهار امیدواری کرد که همکاریهای متقابل علمی میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و این مجتمع با تبادل تفاهمنامه، بیش از پیش توسعه یابد.

رئیس مجتمع آموزش فنون اهواز نیز با ارائه گزارشی از خدمات آموزشی و امکانات این مرکز گفت: این مجتمع یکی از مراکز اصلی آموزشی صنعت نفت به شمار می آید.

محمدرضا دزفولی زاده افزود: این مرکز، خدمات آموزشی ویژه ای در رشته های مختلف صنایع نفت، گاز و حفاری از قبیل مهندسی نفت، مکانیک، ابزار دقیق، بهره برداری، توربین و رشته های عمومی و آموزشهای HSE ارائه می دهد و آماده هرگونه  همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی است.

به گزارش شانا مجتمع آموزش فنون اهواز فعالیت خود را از سال ١٣٨١ زیر نظر شرکت ملی نفت ایران آغاز کرد و اداره آن از سال ١٣٨٥ با هدف ارائه خدمات آموزشی مورد نیاز تمام واحدهای تابع صنعت نفت به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب واگذار شد.

این مجتمع با حدود ٣٥ هزار متر مربع فضای آموزشی و خدماتی، دارای ٢ ساختمان آموزشی با ١٧ کلاس، ١٠ کارگاه، ٨ آزمایشگاه، کتابخانه، کافی نت، سایت رایانه و امکانات رفاهی از قبیل رستوران، سینما، سالن ورزشی، درمانگاه شبانه روزی، خوابگاه و مهمانسراست.

در فضای باز این مجتمع یک مجموعه شبیه سازی شده از تاسیسات سرچاهی، خطوط لوله، تفکیک‌گرها، مخازن بهره برداری و پمپها احداث شده است و کارآموزان از نزدیک با فرآیند استخراج، بهره برداری و فرآورش نفت و گاز آشنا می شوند.

کد خبر 239139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =