گازرسانی به یک شهر و 57 روستا در استان خراسان شمالی

شرکت گاز استان خراسان شمالی، طی سال 93 به یک شهر و 57 روستا گازرسانی کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار کرد: این حجم از عملیات گازرسانی با اجرای 525 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و 25 کیلومتر خطوط انتقال گاز انجام شده است.

حسین تقی نژاد، با اشاره به کل شبکه گذاری انجام شده در سطح استان از ابتدای فعالیت این شرکت تا پایان سال 93، گفت: این شرکت به منظور گازرسانی به مشترکان خود تا پایان سال 93، چهار هزار و 537 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اجرا کرد که 12 درصد این میزان شبکه گذاری مربوط به سال گذشته است.

وی، افزود: با نصب بیش از 9 هزار انشعاب جدید در بازه زمانی یاد شده، تعداد کل انشعابهای استان به  125 هزار انشعاب در سطح استان رسید.

تقی نژاد، تعداد مشترکان شرکت گاز استان خراسان شمالی را بیش از 231 هزار مشترک دانست و ادامه داد: جذب بیش از 8 درصد این تعداد مشترک با انجام عملیات گازرسانی به یک شهر و 57 روستای استان در سال 93، محقق شده است.

به گفته وی، پس از سفر مقام معظم رهبری در سال 91 به استان خراسان شمالی، گازرسانی به مناطق محروم استان با همتی چند برابر برنامه ریزی و اجرایی شد.

وی، خاطرنشان کرد: 413 پروژه گازرسانی در سفر مقام معظم رهبری به این استان مصوب شد که شامل اجرای خط انتقال 10 اینچ بام- صفی آباد، اجرای خط انتقال 12 اینچ راز- غلامان، اجرای خط تقویت شبکه گاز استان و گازرسانی به 410 روستای محروم از نعمت گاز طبیعی بوده است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی، تصریح کرد: عملیات گازرسانی به این تعداد روستا، با اختصاص اعتباری بالغ بر 762 میلیارد ریال و با هدف کاهش میزان مهاجرت روستاییان به شهرها، محرومیت زدایی و توسعه گازرسانی در بخش صنعت شمال استان در حال اجراست؛ تا کنون 109 روستا گازدار شده و عملیات گازرسانی به 184 روستا در حال اجراست.

کد خبر 239174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =