آغاز بهره برداری از انبار نفت 300 میلیون لیتری ماهشهر

انبار نفت ماهشهر با ظرفیت ذخیره سازی 300میلیون لیتر سه نوع فرآورده نفتی در آن، اوایل خردادماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر مهندسی و اجرای طرحهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به خبرنگار شانا، گفت: این انبار یکی از بزرگترین انبارهای نفت کشور به شمار      می رود که برای ذخیره بنزین، نفت گاز و نفت سفید پیش بینی شده است.

عبدالله ملاباقر با بیان این که انبار نفت بزرگ ماهشهر شامل 16 مخزن ذخیره سازی  است، تصریح کرد: هم اکنون در برخی مخازن این انبار، بنزین و نفت گاز ذخیره شده است.

به گزارش شانا،ذخیره سازی فرآورده های نفتی درانبار نفت بزرگ ماهشهر از اواخر اسفندماه پارسال آغاز شد؛اما بهره برداری کامل شامل بارگیری فرآورده های یاد شده( نفت سفید، نفت گاز و بنزین)در زمان عده داده شده (اوایل خردادماه) انجام می شود.

همچنین، انبار نفت ملایر با ظرفیت ذخیره سازی 70 میلیون لیتر و انبار نفت شیراز نیز با ظرفیت 170 میلیون لیتر، دیگر انبارهایی هستند که منجر به افزایش ذخیره سازی فرآورده های نفتی در کشور می شوند

انبار نفت ملایر با هشت مخزن و انبار نفت شیراز با 10 مخزن، برای ذخیره سازی سه فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت گاز و نفت سفید،پیش بینی شده اند.

قرار است انبار نفت شیراز نیز 25 اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری برسد.

کد خبر 239204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =