۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
  • کد خبر: 239247
اوکراین مدعی توانایی تحویل گاز از نروژ به رومانی شد

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد که کی یف قادر به ترانزیت گاز از نروژ به رومانی، بلغارستان، ترکیه و یونان است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از هوستون، ولادیمیر دمچیشیان، وزیر انرژی اوکراین مدعی شد که کی یف قادر به ترانزیت گاز از نروژ به رمانی، بلغارستان، ترکیه و به طور بالقوه یونان است.

وی در کنفرانسی در شهر هوستون تگزاس آمریکا گفت: توانایی اوکراین به این کشور اجازه ترانزیت گاز از شمال و نروژ به اوکراین را می دهد و می توانیم این گاز را به رومانی، بلغارستان، ترکیه و یونان تحویل دهیم.

وزیر انرژی اوکراین گفت: زیرساختهای ترانزیتی اوکراین در دهه های 1960 و 1970 توسعه یافته است، اما توانایی ترانزیت حجم زیاد گاز را دارد و آماده ترانزیت است.

وی با بیان این که دولت اوکراین به دنبال یک اپراتور خارجی برای شبکه ترانزیت گاز خود است، افزود: این اپراتور می تواند یک شرکت یا یک کنسرسیوم باشد.

این مقام ارشد گفت: چندین طرف علاقه مندی خود را در این باره اعلام کرده اند، اما به دلیل جنگ در شرق اوکراین تردید دارند.

وی اعلام کرد که اوکراین اگر تولید داخلی گاز خود را افزایش دهد، شاید فروش گاز به کشورهای اروپایی را آغاز کند.

شبکه ترانزیت گاز اوکراین ٣٧ هزار و ٥٠٠ کیلومتر طول، دارای ٧١ ایستگاه تقویت فشار و ١٣ مخزن زیرزمینی ذخیره گاز به حجم ٣٢ میلیارد مترمکعب است، این شبکه سالانه ١٤١ میلیارد مترمکعب گاز روسیه را از مسیر اوکراین به کشورهای اروپایی صادر می کند.

منطقه دنباس روزانه 5 میلیون مترمکعب گاز از اوکراین دریافت می کند

وزیر انرژی اوکراین همچنین گفت: منطقه دنباس که در مرکز جنگ و تنش در اوکراین قرار دارد، روزانه تقریبا 5 میلیون مترمکعب گاز دریافت می کند.

وی افزود: شرکت نفتوگاز اوکراین روزانه کمتر از 10 میلیون مترمکعب گاز به منطقه دنباس تحویل می دهد.

این مقام ارشد گفت: مصرف گاز به طور کلی در کل اوکراین کاهش یافته و سالانه در سطح 40 میلیاردمترمکعب است و 20 میلیارد مترمکعب از این رقم از خارج از اوکراین خریداری می شود.
کد خبر 239247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =