روسیه و آرژانتین یادداشت تفاهم انرژی امضا کردند

روسیه و آرژانتین روز پنجشنبه (سوم اردیبهشت) یادداشت تفاهم انرژی امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، روسیه و آرژانتین روز پنجشنبه چند سند همکاری در بخش انرژی امضا کردند که این موضوع بر علاقه مندی مسکو بر توسعه روابط با کشورهای آمریکای جنوبی از زمان تحریمهای اعمال شده غرب علیه مسکو به دلیل بحران اوکراین تاکید دارد.

این توافقنامه ها در مراسمی در کاخ کرملین و با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کریستینا فرناندس،  همتای آرژانتینی وی امضا شد و راه برای همکاری نزدیکتر دو کشور در بخش گاز و انرژی هسته ای در آرژانتین هموار شد.

شرکت روسی گازپروم یک یادداشت تفاهم با شرکت دولتی نفت آرژانتین (وای پی اف) امضا و شرکت روساتم روسیه نیز یک یادداشت تفاهم مشابه برای ساخت یک نیروگاه برق هسته ای در آرژانتین امضا کرد.

پوتین نیز گفت: روسیه و آرژانتین در حال توسعه همکاریهای خود در بخش انرژی هستند.

وی افزود: روابط بلندمدت دوستی و همکاری متقابل سودمند هر دو کشور به یک سطح مشارکت جامع و راهبردی رسیده است.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که گازپروم در حال بررسی امکان توسعه مشترک میدانهای هیدروکربوری در آرژانتین است و شرکت اورالمش (Uralmash) قصد دارد یک شرکت سرمایه گذاری مشترک با شریکان آرژانتینی برای تولید تجهیزات نفتی در آرژانتین تشکیل دهد.

از زمان اعمال تحریمهای آمریکا و اروپا علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین، مسکو سیاست خود را به سوی توسعه روابط با آسیا، آفریقا و کشورهای آمریکای جنوبی تغییر داده است.

روسای جمهور هر دو کشور اعلام کردند که آنها استفاده از ارزهای خود را به جای دلار آمریکا در مبادلات دوجانبه بررسی می کنند.

بنا بر اعلام شرکت وای پی اف، آرژانتین علاقه مند است که کسری پرهزینه انرژی خود را برگرداند و حدود 200 میلیارد دلار برای رفع آن سرمایه گذاری کند.
مهمترین و اصلی ترین تلاش آرژانتین در این باره توسعه یک میدان شیل اویل و شیل گس در پاتاگونیا این کشور است.
کد خبر 239248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =