نیاز 30 میلیارد دلاری مجتمع های پتروشیمی در حال احداث

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مجتمع های پتروشیمی در حال احداث به حدود 30 میلیارد دلار ارز نیاز دارد، در حالی که موجودی صندوق ذخیره ارزی به عنوان یکی از منابع تامین کننده بسیار کمتر است.

به گزارش شانا به نقل از ایرانا، علی طیب نیا افزود: تلاش می کنیم در صورت توجیه فنی و اقتصادی صحیح، پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب را در اولویت قرار دهیم.

وی اظهار کرد: براساس آمار، نرخ بیکاری در اسلام آبادغرب بالاست و در صورت برنامه ریزی درست و کمک دولت می توان تا حدودی مشکلات بیکاری این منطقه را مرتفع کرد.

وزیر  گفت: مردم اسلام آباد غرب و مناطق مرزی استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی جانانه از ناموس و کیان سرزمین عزیزمان پاسداری کردند و نرخ بالای بیکاری و ناهنجاریهای اجتماعی در این منطقه مایه تاسف است.

طیب نیا گفت: جنگ فرصتهای توسعه در این منطقه را نابود کرده و با فرار سرمایه ها از این منطقه هم اکنون توسعه بدون کمک دولت میسر نیست، اما تنها کمک دولت کارساز نخواهد بود و باید سرمایه گذاران و مردم منطقه نیز در این باره دولت را یاری کنند.

وی تاکید کرد: دولت تنها می تواند بستر را فراهم سازد و کار اصلی به عهده خود مردم و سرمایه گذاران منطقه است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این شهرستان از لحاظ وسعت و جمعیت دومین شهر استان کرمانشاه به شمار می رود و با وجود خسارتهای فراوان در دوران جنگ متاسفانه نرخ بیکاری بسیار بالا رفته و نیازمند نگاه ویژه دولت است.

علی جلیلیان افزود: منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد سالهاست به دلیل بی توجهی، پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است و این شهرستان بیش از این ظرفیت تحمل بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از آن را ندارد.

وی اظهار کرد: در صورتی که به پروژه های پتروشیمی توجه شود و دولت بتواند از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی اعتبار مورد نیاز را تامین کند ظرف 40 ماه پس از تایید کمیسیون و ابلاغ مجوز  مجتمعهای جدید به بهره بردای می رسند.

پروین رضایی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب و علی جلوند، مدیرعامل پتروشیمی این منطقه نیز توضیحاتی در باره اقدامهای انجام شده ارائه کردند و خواهان مساعدت وزیر امور اقتصادی و دارایی شدند.

اسلام آباد غرب با 150هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی روز پنجشنبه به منظور بازدید از مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی، منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب و شرکت در شورای اداری کرمانشاه و گیلانغرب وارد این استان شد.

در این سفر دو روزه رییس گمرک کشور و معاونین امور مالیاتی، حقوقی و توسعه مدیریت و منابع، مدیرعامل بانک مرکزی و جمعی از مسئولان استانی طیب نیا را همراهی می کردند.

کد خبر 239289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =