۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
  • کد خبر: 239291
ذخیره‌سازی نفت آمریکا افزایش یافت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ذخیره‌سازیهای نفت خام این کشور در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که کاهش تولید پالایشگاهها سبب شد تا ذخیره نفت خام این کشور هفته گذشته، برای پانزدهمین هفته متوالی، 50 درصد بیشتر از پیش‌بینی تحلیلگران افزایش یابد؛ ضمن این که ذخیره بنزین آمریکا بطور ناگهانی کاهش و ذخیره فرآورده‌های نفتی این کشور افزایش یافت.

به گفته این موسسه، ذخیره نفت خام آمریکا هفته گذشته با 5.32 میلیون بشکه افزایش به 489 میلیون بشکه رسید. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که ذخیره نفت این کشور 2.9 میلیون بشکه افزایش یابد.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخیره نفت خام در پایانه کوشینگ ایالت اوکلاهما 738 هزار بشکه افزایش یافت. ذخیره‌سازی نفت در این پایانه هفته گذشته دومین رشد پایین خود را در سال جاری ثبت کرد.

پس از انتشار این گزارش، قیمتهای نفت خام در معاملات روز چهارشنبه (دوم اردیبهشت ماه) افزایش یافت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد که تولید نفت خام پالایشگاهها هفته گذشته با 230 هزار بشکه کاهش به 15.98 میلیون بشکه در روز رسید که این میزان مشابه تولید پالایشگاهها در سال 2014 میلادی است.

بنا بر این گزارش، نرخ مصرفی پالایشگاهها نیز به 91.2 درصد از ظرفیت آنها کاهش یافت.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخیره بنزین این کشور هفته گذشته 2.1 میلیون بشکه کاهش یافت. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که ذخیره بنزین این کشور با کاهش 700 هزار بشکه‌ای همراه باشد.

با وجود گزارش کلی مبنی بر کاهش ذخیره‌سازی بنزین آمریکا، ذخیره این فرآورده در ساحل شرقی این کشور از جمله پایانه نیویورک هفته گذشته با 396 هزار بشکه افزایش به 63.3 میلیون بشکه رسید که بالاترین سطح از سال 1999 میلادی تاکنون به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، ذخیره فرآورده‌های نفتی آمریکا شامل گازوئیل و نفت گرمایشی هفته گذشته 394 هزار بشکه افزایش یافت. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که ذخیره فرآورده‌های نفتی این کشور با افزایش 1.2 میلیون بشکه‌ای همراه باشد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد که واردات روزانه نفت خام این کشور هفته گذشته با 617 هزار بشکه افزایش به 7.26 میلیون بشکه رسید. 

کد خبر 239291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =