۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
  • کد خبر: 239325

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو : توانیر براساس برنامه تبدیل به سه شرکت مادر تخصصی می‌شود.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایسنا، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به این‌که توانیر براساس برنامه تبدیل به سه شرکت مادر تخصصی می‌شود، در مورد مرکز پشتیبانی توسعه صادرات اظهار کرد: امور بین‌الملل پشتیبانی توسعه صادرات مجموعه‌ای است که پیش از این در داخل وزارت نیرو در قالب دفتر بین‌الملل و دفتر توسعه صادرات فعال بود. اکنون فعالیت این دو دفتر به مرکز بین‌الملل پشتیبانی توسعه صادرات به دست همایون حائری – مدیر عامل سابق توانیر – سپرده شده است.

علیرضا دائمی در گفتگو با ایسنا، در مورد تغییر مدیریت توانیر و برنامه وزارت نیرو گفت: تغییر مدیریت طبیعت کار است و قرار نیست مدیران وزارت نیرو یا هر دستگاه دیگر بدون تغییر فعالیت کنند؛ از نیروهای جوان‌تر نیز استفاده می‌شود.

وی در مورد مرکز امور بین‌الملل پشتیبانی توسعه صادرات نیز در پاسخ به این پرسش که آیا با تغییر مدیریت و پررنگ‌شدن این مرکز آیا وزارت نیرو برنامه جدید‌تری برای صادرات دارد؟ گفت: برنامه توسعه صادرات زیر نظر مستقیم وزیر نیرو و با کمک معاونت‌های مختلف است. نه تنها صادرات برق، مهم‌تر از آن توسعه صادرات فنی مهندسی به صورت جدی‌تر دنبال می‌شود؛ ما منابع انسانی بسیار قوی با شرکت‌های کارآزموده داریم، همچنین توان تولید تاسیسات آب و فاضلاب و برق به صورت قوی وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو افزود: چه در بخش طراحی‌ها، چه در حوزه پیمانکاران و مهندسان و چه در توسعه مدیران کشور پیشرو هستیم و باید در بخش‌هایی که بیش از نیاز کشور تولید صورت می‌گیرد در زمینه‌ی صادرات فعال باشیم. با توجه به شرایط کشور‌های در حال توسعه، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا طبعا صادرات باید با جدیت پیگیری شود.

آب الگوی برق شد
دائمی با اشاره به وضعیت توانیر نیز گفت: براساس پیشنهاد دولت به مجلس می‌خواهیم که مشابه صنعت آب، در برق نیز شرکت توزیع، تولید و انتقال از هم جدا شوند و سه شرکت مادر تخصصی در قالب تشکیلات وزارت نیرو شکل گیرد.

وی ادامه داد: بدین صورت که به جای توانیر شرکت مادر تخصصی تولید برق، شرکت مادر تخصصی انتقال برق و شرکت مادر تخصصی توزیع برق خواهیم داشت.

کد خبر 239325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =