پنل تخصصی HIMA برای نخستین بار در کشور ساخته شد

دومین پنل تخصصی HIMA با پیکربندی H51Q-HRS برای نخستین بار در کشور از سوی مرکز آموزش نفت اصفهان با یک پنجم هزینه نمونه خارجی، ساخته شد.

به گزارش شانا، با ساخت پنل تخصصی HIMA چند میلیارد تومان صرفه جویی و از خروج ارز از کشور جلوگیری شد.

حمیدرضا رفیعیان، کارشناس مرکز آموزش نفت اصفهان و سازنده پنل یاد شده، در این باره گفت: پنل آموزشی ساخته شده به طور کامل مطابق با استانداردهای روز دنیاست.

وی هدف از ساخت پنلهای آموزشی را افزایش سطح دانش، عملی و کاربردی اتوماسیون در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دانست.

رفیعیان با بیان این که پیش تر نیز ساخت پنلهای سیستم ایمنی (SAFETY) و راه اندازی کارگاه آموزشی(Fail Safe) زیمنس در مرکز آموزشهای اصفهان محقق شده بود که پارسال با حضور مدیران شرکت ملی نفت ایران افتتاح شد.

وی به اهمیت سیستمهای کنترلی یاد شده اشاره و تصریح کرد: پیاده سازی کارگاه های عملی و ارتقاء سطح علمی کارکنان صنعت نفت کشور در مرکز آموزش اصفهان با هدف جلوگیری از خسارتهای ناشی از آموزش ندادن که منجر به توقف تولید و خرابی تجهیزات می شود، انجام می شود.

رفیعیان مهمترین ویژگی پنلهای آموزشی را پیاده سازی سیستم به صورت مارشالینگ پنل و واقعی، سهولت در برقراری ارتباط با سیستمهای DCS و PL، قابلیت برقراری افزونگی در کارتهای Failsafe، قابلیت انعطاف پذیری بالا برای پیاده سازی پیکره بندی پر کاربرد، پیاده سازی و شبیه سازی لوپهای آنالوگ و دیجیتال با Votingهای مختلف در بخش سنسور و Final Element عنوان کرد.

کد خبر 239326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =