اختصاص حدود 300 میلیارد ریال به بخش پژوهش شرکت ملی حفاری

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از اختصاص حدود 300 میلیارد ریال در زمینه اجرای پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی این شرکت در سال 94 خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مهدی عرشیان با بیان این مطلب، گفت: استفاده حداکثری از توان سازندگان داخلی و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور امسال در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی با اشاره به اجرایی شدن قرارداد پژوهشی در زمینه تدوین دانش فنی، تجزیه و تحلیل مواد، تهیه نقشه های فنی با جهاد دانشگاهی استان خوزستان، افزود: این قرارداد همسو با تاکید مدیریت ارشد شرکت مبنی بر استفاده از ظرفیتهای مراکز علمی پژوهشی این استان و با هدف بومی سازی قطعات و تجهیزات پرمصرف صنعت حفاری با پژوهشگاه تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی امضا شده است.

عرشیان مدت زمان قرارداد را سه سال و مبلغ آن را 40 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: این قرارداد برای 150 نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می کند.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: این مدیریت بر اساس نیازهای خود و برای خودکفایی با همکاری شرکتهای سازنده و مراکز دانش بنیان اقدام به طراحی، تولید و ساخت قطعات پرمصرف صنعت حفاری می نماید.

وی افزود: تجهیزات پیچیده فنی که نیاز به ساخت داخل دارد از طریق شورای پژوهش به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی سپرده می شود تا با استفاده از توان علمی و فنی مراکز دانش بنیان و همکاری صنعتگران داخلی، تجهیزات با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز تولید شود.

عرشیان اظهار کرد: دیگر قطعات کاربردی این صنعت نیز با تصمیم کمیته ارزیابی و از طریق برگزاری مناقصه عمومی به شرکتهای سازنده برای ساخت واگذار می شود.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران درباره بیستمین نمایشگاه بین المللی  نفت، گاز، پالایش، پخش و پتروشیمی که از 16 تا 19 اردیبهشت برگزار می شود، گفت: نمایشگاه محل تعامل صنعت و مراکز تولید و فرصت مناسبی است تا سازندگان داخلی توان خود را به نمایش بگذارند و کارشناسان این شرکت و سایر شرکتها به منظور شناسایی و ارزیابی توان سازندگان داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

وی همچنین تمدید فراخوان شناسایی سازندگان داخلی را یادآور شد و افزود: این فراخوان برای سومین بار نیمه اردیبهشت ماه تمدید می شود تا شرکتهای متقاضی بتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت، نسبت به ثبت اطلاعات لازم اقدام کنند.

عرشیان اظهار کرد: این فرصت خوبی برای سازندگان به حساب می آید زیرا ارزیابی شرکتهای سازنده به مدت دو سال برای این شرکت اعتبار خواهد داشت.
مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با توجه به تکنولوژی محور بودن شرکت و اهمیت راهبردی آن در فرآیند تولید، بومی سازی قطعات و تجهیزات این صنعت را در سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است و از شرکتهای پیشرو در امر بومی سازی قطعات، تجهیزات و  استفاده از ظرفیتهای داخلی به شمار می رود.

کد خبر 239331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =