تامین مالی 430 میلیون یورویی برای ساخت دو نیروگاه در سیرجان

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: 430 میلیون یورو اعتبار ارزی برای ساخت دو پروژه نیروگاهی کهنوج و کرمانیان سیرجان تامین شده است.

به گزارش شانا، علی اشرف افخمی در دیدار با استاندار کرمان با تاکید بر این که این بانک سهم بیشتری را به طرحهای مرتبط با حوزه نیرو اختصاص می دهد، گفت: سهم نیروگاه کهنوج 230 میلیون یورو و نیروگاه کرمانیان سیرجان 200 میلیون یورو است.

وی ادامه داد: طرحهای مربوط به آب شیرین کن در حوزه خلیج فارس از اولویتهای صندوق توسعه ملی نیست، اما این بانک سال گذشته مطالعات مربوط به این طرحها را تکمیل کرد و مذاکرات با صندوق توسعه ملی را به نقطه مشخصی رساند.

افخمی گفت: اکنون دو آب شیرین کن یکی با ظرفیت 150 هزار متر مکعب در روز و دیگری 100 هزار متر مکعب در روز به تصویب بانک صنعت و معدن رسیده است که هزینه اجرای آن بیش از200 میلیون یورو است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: یک طرح آب شیرین کن نیز در بندرعباس راه اندازی می شود تا با این کار شاید طلسم آب شرین کن های سنگین در کشور شکسته شود.

وی با اشاره به این که خروج از رکود دغدغه اصلی کشور است، گفت: بانک صنعت و معدن بانکی تخصصی است که نقش آن کمک به توسعه زیرساختها است و کار اصلی این بانک تامین مالی پروژه های بزرگ صنعتی و تولیدی در همه رشته ها است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن یادآور شد که تامین اعتبار خط آهن سریع السیر تهران - اصفهان به ارزش 1،8 میلیارد دلار نیز به عهده این بانک بوده که نهایی شده است.

وی اضافه کرد: قرارداد خط ریلی تهران - مشهد هم به بانک صنعت و معدن واگذار شده است که بیش از 2 میلیارد دلار برای آن هزینه خواهد شد.

افخمی با تاکید بر این که کشور در بخش لجستیک نیازمند یک تحرک است، گفت: ما در پروژه های ناوگان هوایی هم وارد شده و تامین مالی خارجی (فاینانس) مورد نیاز برای 12 فروند ایرباس را انجام داده ایم و در درخواست دوم تقاضای هفت فروند را داریم.

کد خبر 239339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =