۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
  • کد خبر: 239343
افزایش شمار دکلهای حفاری غیرفعال در آمریکا

شرکت خدمات میدانهای نفتی بیکر هیوز روز جمعه (چهارم اردیبهشت ماه) از افزایش شمار دکلهای حفاری غیرفعال در آمریکا در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیکر هیوز روز جمعه با اشاره به افت قیمتهای نفت و در پی آن تصمیم شرکتهای انرژی از ماه اکتبر تاکنون برای غیرفعال کردن نیمی از دکلهای حفاری، اعلام کرد که کاهش دکلهای حفاری نفت در آمریکا هفته گذشته شتاب بیشتری گرفت.

به گفته بیکر هیوز، شرکتهای حفاری هفته گذشته شمار دکلهای حفاری نفت را با 31 عدد کاهش به 703 دکل رساندند. تعداد دکلهای حفاری نفت دو هفته پیش از آن نیز به ترتیب 26 و 42 عدد کاهش یافته بود.

پس از کاهش هفته گذشته، شمار دکلهای حفاری فعال برای بیستمین هفته متوالی کاهش یافته و به پایینترین سطح از سال 2010 میلادی تاکنون رسیده است.

بر اساس این گزارش، شمار دکلهای حفاری نفتی در آمریکا در ماه اکتبر به بالاترین سطح یعنی یکهزار و 609 دکل رسیده بود. پس از آن شرکتهای انرژی در واکنش به افت 60 درصدی قیمتهای نفت از تابستان گذشته تاکنون، مخارج و نیروی‌کار خود را کاهش و دکلهای حفاری را نیز غیرفعال کرده‌اند.

به دنبال افت شدید شمار دکلهای حفاری از ماه اکتبر تاکنون، هم‌اکنون تعداد دکلها به سطحی رسیده است که به گفته کارشناسان می‌تواند در ماههای آینده سبب کاهش تولید و افزایش قیمتهای نفت شود و همچنین شرکتهای نفتی را به شرایط مطلوب پیشین بازگرداند.

شرکت پایونییر نچرال ریسورسز، یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت در حوزه پرمیان واقع در غرب ایالت تگزاس، هفته گذشته اعلام کرد که در نظر دارد در ماه ژوئن و همزمان با برقراری شرایط مطلوب در بازار، شمار دکلهای حفاری خود را افزایش دهد. 

بنا بر این گزارش، در پی حمله عربستان سعودی به یمن، قیمتهای نفت خام آمریکا هفته گذشته به بالای 58 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین سطح در سال جاری به شمار می‌رود. قیمتهای نفت خام آمریکا همچنین 38 درصد بیشتر از قیمت این نوع محصول در اواسط ماه مارس بود که به دلیل عرضه بیش از حد نفت و کاهش تقاضا حدود 42 دلار در هر بشکه معامله می‌شد.

بر اساس آمارهای دولتی، تولید نفت آمریکا از اوایل ماه مارس تاکنون به حدود 9.4 میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین سطح از دهه 1970 میلادی تاکنون به شمار می‌رود.

بیکر هیوز همچنین اعلام کرد که بیشترین کاهش در شمار دکلهای حفاری نفتی در حوزه پرمیان، بزرگترین و روبه‌رشدترین حوزه شیل اویل آمریکا واقع در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو، ثبت شده است. شمار دکلهای حفاری نفتی در این حوزه با 13 عدد کاهش به 242 دکل رسید.

در همین حال، بیشترین کاهش در شمار دکلهای حفاری در ایالت تگزاس ثبت شده است. تعداد دکلها در این ایالت با 19 کاهش به 392 دکل رسید که پایینترین سطح از سال 2009 میلادی تاکنون محسوب می‌شود.

بنا بر گزارش بیکر هیوز، شمار دکلهای حفاری نفت فعال در کانادا نیز با کاهش چهار عدد به 16 دکل رسید که پایینترین سطح از سال 2009 میلادی تاکنون است.

بر اساس این گزارش، شمار دکلهای حفاری گاز طبیعی در آمریکا همانند دو هفته پیش با افزایش هشت عدد به 225 دکل رسید. 

کد خبر 239343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =