رونق تولید و توسعه صادرات غیر نفتی مهمترین برنامه وزارت صنعت

سخنگوی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: امسال این وزارتخانه براساس سیاستهای ریاست محترم جمهور به دو بخش رونق تولید و صادرات غیرنفتی با رویکرد اقتصاد مقاومتی وتوجه به اشتغال فعالیت می کند.

به گزارش شانا، مجتبی خسرو تاج امروز در نشست خبری اظهار کرد: امسال با تدوین قوانین و مقررات مناسب، بستر لازم برای فعالیت بخش خصوصی بیش از گذشته  فراهم می شود و  در سال 94  پیش‌بینی می‌شود ۶۱ میلیارد و 500 میلیون دلار در بخش صادرات کالا و ۱۶ میلیارد دلار در بخش صدور خدمات ارزآوری داشته باشیم.

قائم مقام وزارت صنعت افزود:  وزارت صنعت ، معدن و تجارت همواره به دنبال طرح‌هایی است که بتواند به شکل اختصاص یارانه کالایی به مردم، زمینه تقاضا را فراهم کرده تا از محصولات داخلی در بخش تولید حمایت شود.

وی ادامه داد: قصد داریم تا یارانه کالایی را در قالب اختصاص وام به مردم ارائه دهیم تا کالاهای بادوام خریداری کنند و این اقدام در مسیر تحریک تقاضا بر بازار داخلی همزمان با رونق تولید است.

قائم مقام وزارت صنعت، معدن وتجارت، از دیگر برنامه‌های وزارت صنعت را جلوگیری از تبلیغات کالاهای خارجی بمنظور ایجاد فرصت برای تولید کنندگان داخلی برشمرد و گفت: تبلیغات کالاهای داخلی برای تحریک تقاضا در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از مهمترین برنامه های این وزارتخانه، جذب ۳ میلیارد دلار منابع خارجی در سرمایه‌گذاری‌های صنعتی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال ۹۳ با وجود همه محدودیت‌های بین‌المللی و نقل و انتقال پول، ایران توانست ۱۶۰ میلیارد دلار با دنیا تبادل تجاری داشته باشد که بر این اساس ۵۰ میلیارد دلار صادرات کالا و ۱۱ میلیارد دلار صادرات خدمات صورت گرفته، ۳۰ میلیارد نفت و فرآورده نیز صادر شده است.

به گفته وی واردات در سال گذشته به ۵۳ میلیارد دلار رسیده و در مقابل هزینه خدمات نیز ۱۵ میلیارد دلار بوده است. بنابراین برای کشوری در شرایط تحریم و عدم کارکرد مناسب شبکه بانکی این رقم تبادل خارجی نشانگر فعال بودن بنگاه‌ها است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: در سال 94 قرار براین است که 104شهرک جدید صنعتی در سراسر کشور شکل گیرد که برخی از واحدهای صنعتی مستقر در آن با 100 درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد.

کد خبر 239346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =