شل کارمندان و پیمانکاران خود را در نروژ تعدیل می‌کند

شرکت انگلیسی-هلندی شل روز پنجشنبه (سوم اردیبهشت ماه) از کاهش کارکنان و نیروهای پیمانکاری خود در نروژ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت شل روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل افت قیمتهای نفت و در پی آن لزوم کاهش هزینه‌ها، 120 نفر از 900 کارمند و 140 نفر از 350 نیروی پیمانکاری خود را در نروژ تعدیل می‌کند.

به گفته این شرکت نفتی، همچنین 100 نفر از کارکنان این شرکت در استاوانگر در ساحل غربی نروژ و 20 نفر از کارمندان بخش عملیاتهای این شرکت در کریستین‌سند تعدیل می‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود که شرکتهای نفتی در سال جاری سرمایه‌گذاریهای خود را در نروژ حدود 15 درصد کاهش دهند. همچنین انتظار می‌رود که به دنبال افت 50 درصدی قیمتهای نفت و توقف پروژه‌های آتی توسعه، مخارج شرکتها در سال 2016 میلادی بازهم کاهش یابد. 

شرکت شل اعلام کرد: میدانهای تولیدی شل در نروژ در سالهای آینده با کاهش تولید روبرو می‌شوند. افزون بر این، چند پروژه‌ بزرگ این شرکت به پایان رسیده‌اند یا در حال اتمام هستند و شرکت در آینده نزدیک برنامه‌ای برای اجرای پروژه‌های بزرگ جدید ندارد.  

به گفته شل: افت قیمتهای نفت نیاز به ایجاد تغییرات را افزایش داده است.

شرکت شل اوایل ماه آوریل اعلام کرد که در نظر دارد شرکت رقیب کوچکتر خود، بی‌جی گروپ، را به ارزش 70 میلیارد دلار خریداری کند، اقدامی که نخستین ادغام بزرگ نفتی این شرکت انگلیسی-هلندی در بیش از یک دهه گذشته به شمار می‌رود که به منظور کاهش فاصله با بزرگترین شرکت نفتی جهان یعنی اکسون موبیل آمریکا صورت می‌گیرد.

این معامله امکان دسترسی شرکت شل به پروژه‌های چند میلیارد دلاری بی‌جی گروپ در برزیل، شرق آفریقا، استرالیا، قزاقستان و مصر را فراهم می‌کند. برخی از این پروژه‌ها بزرگترین طرحهای ال‌ان‌جی جهان به شمار می‌روند.

بر اساس گزارشها، ادغام این دو شرکت بزرگترین ادغام صورت‌گرفته در سال جاری خواهد بود.

کد خبر 239347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =