۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
  • کد خبر: 239351
اجرای 15 فاز از طرح جامع توسعه خطوط تغذیه گاز اصفهان

15 طرح از فاز توسعه خطوط تغذیه و انتقال طرح جامع اصفهان تاکنون اجرا شده و 9 فاز باقیمانده نیز به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: ادامه طرح جامع کاشان با هزینه بیش از 150 میلیارد ریال از جمله مهمترین طرحهای توسعه ای امسال این شرکت است.

سعید مومنی، با اشاره به بهره برداری از پروژه گازرسانی به 50 روستا از توابع شهرستان فریدونشهر، تا پایان سال 94، ‌افزود: با اتمام این حجم از گازرسانی به روستاهای واجد شرایط بر اساس بند «ق» که در مناطق کوهستانی و صعب العبور استان واقع شده اند، مجموع  روستاهای گازدار استان به یکهزار و 270 روستا، می رسد.

وی یادآور شد: تا پایان امسال و از محل اعتبارات بند «ق» تبصره دو قانون بودجه، عملیات گازرسانی به 20 روستا از توابع شهرستان «سمیرم» انجام می شود.

وی، اظهار کرد: با توجه به پوشش 99.4 درصدی جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی، گازرسانی به شهرها و روستاهای استان رو به پایان بوده و فعالیت حداکثری این شرکت برای اجرای طرحهای توسعه ای، نگهداری و تعمیرات خطوط، شبکه ها و تجهیزات گازرسانی متمرکز است.

توسعه خطوط گاز شرق اصفهان

به گفته مومنی، امسال عملیات اجرایی 13 کیلومتر خط انتقال 16 اینچ منطقه «سگزی» به منظور تامین گاز مورد نیاز شرق اصفهان آغاز می شود که با پایان این پروژه، 200 هزار مترمکعب در ساعت گاز طبیعی، به شبکه گازرسانی این ناحیه تزریق می شود.

مدیرعامل شرکت گازاستان اصفهان، ادامه داد: این خط انتقال فرعی، منشعب از خط هشتم سراسری است که با هزینه بیش از 100 میلیارد ریال، راه اندازی می شود.

وی اعلام کرد: طرح مقاوم سازی و بازسازی تاسیسات از جمله شبکه و ایستگاه نیز با هزینه بیش از 100 میلیارد ریال از دیگر برنامه های مهم امسال برای نگهداری و تعمیرات این شرکت است.


کد خبر 239351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =