برنامه‌ریزی برای حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت

گزارش وزیر نفت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص صنایع پتروشیمی و حمایت از ساخت داخل ارائه شد، عضو کمیسیون صنایع گفت: برنامه‌ریزی‌های جامع برای حمایت از تولید داخل در صنعت نفت انجام‌شده است.

رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با خبرنگار شانا از حضور وزیر نفت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به‌منظور ارائه گزارش در خصوص حمایت از تولید داخل و وضع صنعت پتروشیمی کشور خبر داد و گفت: با حضور وزیر نفت و معاونان وی بحثها در 2 بخش به شکل جامع مطرح شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به گزارش وزیر نفت در کمیسیون متبوعش توضیح داد: برنامه‌ریزی‌های جامعی برای حمایت از تولید داخل در صنعت نفت انجام‌شده است؛ ازاین‌رو، برای حمایت از تولید داخل گروه‌بندی‌های لازم شکل‌گرفته و هر مجموعه دارای زیر گروههایی از کالای داخلی است.

وی افزود: این دسته‌بندی‌ها معطوف به بخش نفت، گاز و پتروشیمی است که درمجموع در قلمرو تجهیزات صنعت نفت است.

این نماینده مجلس با جامع خواندن برنامه ارائه‌شده از سوی مسئولان وزارت نفت تصریح کرد: اگر برنامه‌های مدنظر اجرا شود در حمایت از تولید داخل کار بزرگی انجام می‌شود بااین‌حال این برنامه در مراحل آغازین است.

سبحانی فر، اشتغال‌زایی، خروج از رکود، کسب عواید اقتصادی با حمایت از تولید داخل در بخش صنایع نفتی را ممکن دانست و افزود: حمایت از این بخش درنهایت سبب ارزآوری و ایجاد ارزش‌افزوده می‌شود.

وی گفت: ازنظر کمیسیون صنایع اثر حمایت از تولید داخل بر اقتصاد کشور فراوان است. ازاین‌رو، حمایت از بخش ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت ضروری و دارای اهمیت است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس محور دیگر گزارش وزیر نفت در این کمیسیون را مباحث مربوط به پتروشیمی‌ها خواند و گفت: در بخش صنایع پتروشیمی نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی شکل‌گرفته است. ازاین‌رو، امسال و سالهای آینده شاهد راه‌اندازی واحدهای جدید خواهیم بود.

سبحانی فرد با اشاره به سال پایانی برنامه پنجم توسعه و تلاش دولت و مجلس برای تدوین برنامه ششم توسعه گفت: بخشی از گزارش ارائه‌شده درباره صنعت پتروشیمی، معطوف به برنامه پنجم و بخش عمده‌ای از آن معطوف به برنامه ششم است.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به معضل پتروشیمی‌های نیمه‌کاره تصریح کرد: هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها باید سروسامان یابد.

کد خبر 239352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =