تصویب فهرست 119 شرکت دولتی قابل واگذاری در سال 94

فهرست 119 شرکت قابل واگذاری در سال 94 امروز (شنبه 5 اردیبهشت ماه) در جلسه هیئت واگذاری تصویب شد.

به گزارش شانا، فهرست شرکتهای قابل واگذاری شامل 119 شرکت، در قالب گروه 1 و 2 موضوع ماده 2 قانون اجرای سیاستهای کلی اساسی 44 برای واگذاری در سال 94  امروز در نخستین جلسه هیئت واگذاری به تصویب رسید.

براساس این گزارش، واگذاری 119 شرکت در برنامه واگذاری امسال سازمان خصوصی سازی در حالی قرار گرفته که مقرر شده است حدود 15 شرکت از طریق بورس و بقیه از طریق مزایده واگذار می شود.

آگهی واگذاری این شرکتها پس از آماده سازی،اصلاح ساختار، قیمت گذاری، همچنین تایید هیئت واگذاری در روزنامه ها درج و پس از آن عرضه سهام دولتی انجام خواهد شد.

این گزارش می افزاید: از ابتدای تشکیل سازمان خصوصی سازی در سال 80 تاکنون، حدود 1150 شرکت دولتی در فهرست واگذاریها قرار گرفته و فرآیند واگذاری آنها نیز انجام شده و از این تعداد تنها 10 درصد باقی مانده است.

بر اساس این گزارش در جلسه امروز هیئت واگذاری، گزارش مزایده های برگزار شده به وسیله  سازمان خصوصی سازی در سال 93، گزارش واگذاریهای انجام شده و باقیمانده از سال 80 تا پایان سال 93 و گزارش ارزیابی شرکتهای کنترلی واگذار شده ارائه و بررسی شد.

اصلاح اساسنامه شرکتهای خدمات کیفیت آریا اس جی اس و مجتمع صنایع آلومینیم جنوب نیز از دیگر مصوبه های جلسه  هیئت واگذاری در روز جاری بود.

همچنین در اولین جلسه  امسال هیئت واگذاری،موضوع مصوبه شورای عالی سیاستهای کلی اصل 44 در خصوص اصلاح ماده 6 آیین نامه اجرایی نحوه واگذاری سهام ترجیحی مرتبط با متقاضیان جامانده از دریافت سهام ترجیحی مطرح شد که با تعیین قیمت سهام قابل واگذاری به متقاضیان جامانده از مرحله اول سهام ترجیحی شش شرکت موافقت شد.

کد خبر 239354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =