سیاستهای کلی برنامه ششم اوایل خردادماه تقدیم رهبر انقلاب می‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت یکشنبه آینده(13 اردیبهشت ماه) مجمع، جلسه فوق‌العاده خواهد داشت تا هرچه سریعتر نظر خود را در مورد سیاستهای کلی برنامه ششم جمع‌ بندی و به رهبر معظم انقلاب تقدیم کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری  امروز (شنبه 5 اردیبهشت ) با اشاره به دستور کار امروز مجمع تشخیص، اظهار کرد: مباحث مجمع تشخیص ملحت نظام همچنان ادامه سیاستهای کلی برنامه ششم است و امروز توانستیم سیاستهای اقتصادی این برنامه را به پایان برسانیم و از هفته آینده وارد سیاستهای مربوط به محیط زیست و بحثهای فرهنگی و اجتماعی خواهیم شد.

رضایی با اشاره به اهمیت این بررسیها برای مجمع، گفت: با توجه به تعطیلی شنبه هفته آینده به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)، مجمع در روز یکشنبه آینده جلسه فوق‌العاده تشکیل خواهد داد تا نظرهای مجمع را در این باره برای تقدیم به مقاممعظم رهبری جمع‌بندی کند.

به گفته وی معظم له نیز پس از مطالعه و نهایی کردن سیاستهای برنامه ششم آن را به مجلس و دولت ابلاغ می‌کنند تا بر اساس آن سیاستهای برنامه ششم تنظیم شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که سیاستهای کلی پیشنهادی برنامه ششم،ابتدای خردادماه تقدیم مقام معظم رهبری و همان زمان نیز از سوی ایشان به دولت و مجلس ابلاغ شود تا مجلس و دولت در تیر و مرداد ماه روی آن کار کنند و شهریور ماه نیز بودجه سال 95 بر اساس برنامه ششم از سوی دولت تنظیم شود.

وی درباره طرح رسیدگی به اموال مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت:‌ بحثهای مربوط به آن تمام شده است نظر کارشناسان را اخذ کرده ایم  و تحقیقات میدانی درباره این طرح را نیز انجام داده‌ایم.

رضایی اظهار کرد: این طرح هم اکنون در نوبت دستور قرار دارد تا پس از سیاستهای برنامه ششم و اتمام بررسی سیاستهای کلی انتخابات بررسی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره بررسی مسئله پولهای کثیف در جلسات مجمع در ذیل سیاستهای کلی انتخابات، گفت: یکی از بندهای سیاستهای کلی انتخابات شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های انتخابات است که اگر ابلاغ شود، در مجلس به قانون تبدیل خواهد شد و حد و حدود این مسئله را نیز مجلس تعیین خواهد کرد.

کد خبر 239357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =