استفاده از ظرفیتهای بین‌المللی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

معاون وزیر نیرو گفت: در برنامه های پیش بینی شده وزارت نیرو استفاده از حدود 11 هزار مگاوات ظرفیت تجدیدپذیر برای کشور پیش‌بینی شده است.

به‌ گزارش شانا، هوشنگ فلاحتیان امروز (شنبه، پنجم اردیبهشت ماه) در آیین معارفه محمد صادق‌زاده، مدیرعامل جدید سازمان انرژیهای نو ایران (سانا)، اظهار کرد: سازمان انرژیهای نو ایران فعالیتهای زیادی در سه دهه گذشته در حوزه انرژیهای نو داشته که لازم است توفیقها و نبود توفیقها را شناسایی و راه آینده را مشخص کنیم.

وی افزود: توسعه انرژیهای تجدیدپذیر به دلیل ارزان‌بودن حاملهای انرژی بسیار سخت است به‌طوری که کشورهایی وجود دارند که دیرتر از ما به این موضوعها فکر کرده و اکنون از ما پیشی گرفته‌اند.

معاون وزیر نیرو با بیان این که دیدگاههای مختلفی برای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر در کشورهای جهان حاکم است، گفت: به‌طور قطع باید در سبد تولید انرژی خود سهمی را برای انرژیهای تجدیدپذیر قایل شویم به‌طوری که در سناریوهای مختلفی استفاده از حدود 11 هزار مگاوات ظرفیت تجدیدپذیر برای کشور پیش‌بینی شده است.

فلاحتیان تصریح کرد: هم‌اکنون در شرایطی هستیم که ذخیره دانشی و تجربی خوبی در عرصه انرژیهای تجدیدپذیر داریم و باید از دانش و تجربه گذشتگان در این عرصه بهره‌مند شویم.

وی با بیان این که در سه دهه گذشته 250 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور ایجاد شده است، گفت: در کنار این کار، باید مدل ذهنی مسئولان و جامعه را درباره انرژیهای تجدیدپذیر تغییر دهیم که ارزش آن از ظرفیت ایجادشده انرژی تجدیدپذیر در کشور بیشتر است.

فلاحتیان از تصویب سند توسعه انرژیهای تجدیدپذیر در شورای انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: دانشگاهها، مجلس و دولتمردان از انرژیهای تجدیدپذیر در کشور حمایت می‌کنند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار کرد: برنامه ششم توسعه را براساس توسعه انرژیهای تجدیدپذیر پیش‌بینی کردیم و به پیش می‌بریم.

وی با تاکید بر این که ما باید بتوانیم منابع لازم برای توسعه این فعالیت را تامین کنیم، گفت: همه فعالیتها پیرامون انرژیهای تجدیدپذیر باید در سازمان انرژیهای نو ایران انجام شود.

فلاحتیان ادامه داد: انرژیهای تجدیدپذیر و مدیرعامل جدید این سازمان حمایت قاطع وزیر نیرو و مجلس را دارد و ما به دنبال این هستیم که منابع لازم را برای آن فراهم کنیم.

کد خبر 239359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =