۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶
  • کد خبر: 239363
کشف 4 ذخیره نفتی جدید در کویت

شرکتهای نفتی کویت از کشف 4 میدان جدید نفتی در کویت خبر دادند.

به گزارش نشریه پلاتس، شرکت دولتی اکسپلوریشن اند پروداکشن کویت و شرکت کویت اویل اعلام کردند که این شرکتها 4 میدان جدید نفتی در بخشهای شمالی و غربی این کشور کشف کرده اند.

هاشم هاشم، مدیرعامل شرکت کی او سی با اعلام این که این میدانها دارای نفت خام سبک، سنگین و گاز هستند، گفت: این اکتشافها نتیجه دو سال عملیات اکتشاف است.

هیچ آماری درباره حجم ذخایر اعلام نشد، اما به گفته هاشم، این اکتشافها به هدف راهبردی کویت برای افزایش ظرفیت تولید روزانه نفت خام از 3.5 میلیون بشکه در سال 2015 به روزانه 4 میلیون بشکه تا سال 2030 کمک می کند.

وی با بیان این که این اکتشافهای جدید تجاری هستند، گفت: توسعه این میدانها هم اکنون آغاز خواهد شد و تولید در یک دوره کوتاه آغاز می شود.

به گفته این مقام، سه میدان در شمال میدان مناقیش (Manageesh ) واقع در غرب کویت قرار دارند و چهارمین میدان نیز در شمال کویت و تقریبا نزدیک به میدانهای اوم نیگا و رودتین قرار دارد.

با ادامه روند سقوط قیمت نفت، کویت که به تازگی پروژه های بزرگ با ارزش میلیادرها دلار را آغاز کرده، برای تکمیل این پروژه ها، با مشکل کسری بودجه روبرو شده است. به همین دلیل این کشور عضو اوپک تلاش می کند با قرض گرفتن از صندوق ذخیره، به عنوان تنها راه برای تکمیل این پروژه های عظیم، جلو توقف آنها را بگیرد.

کد خبر 239363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =